جشنواره ملی موسیقی حماسی خلیج فارس در کرمان پایان یافت

۳۱فروردین۱۳،

نخستین جشنواره ملی موسیقی حماسی خلیج فارس با معرفی گروه‌های برگزیده در کرمان پایان یافت.

به گزارش هنرآنلاین، آیین پایانی این جشنواره با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرکل جشنواره ملی خلیج فارس و سایر مسؤولان در کرمان برگزار شد.

در این جشنواره و در بخش محلی گروه نوای سمیره از استان لرستان مقام اول را کسب کرد، گروه هرای از استان خراسان رضوی دوم شد و گروه های سراب جهان بین از استان چهارمحال بختیاری و ساری تل از آذربایجان شرقی به طور مشترک به مقام سوم دست یافتند.

در بخش سنتی گروه راز استان یزد مقام اول، گروه فارابی از استان همدان مقام دوم و گروه سماع از استان کرمان مقام سوم را کسب کرد.

همچنین در آیین پایانی جشنواره به داوود رضایی، احسان عبدی‌پور، حسین رسولی و بهرام فرهادی‌نیا به عنوان نوازنده برتر، علی امیدی آهنگ ساز برتر، شهرام فرهادی‌نیا، فرامرز کامیاب‌پور، حسین علی مرادانشاهی و سرپرست گروه صدف و سماع به عنوان سرپرست برگزیده دیپلم افتخار اهداء شد.

دیپلم افتخار جشنواره نیز به مهران غضنفری و علی نوروزی به عنوان خواننده برتر و امیرعباس ابراهیم آبادی به عنوان کوچک ترین شرکت کننده در این جشنواره تعلق گرفت.

در این آیین به همه گروه‌ها تندیس، لوح تقدیر و مبلغ هفت میلیون ریال اهدا شد.

نخستین جشنواره ملی موسیقی حماسی خلیج فارس از بیست و هفتم تا بیست و نهم فروردین در استان کرمان برگزار شد.

برگزاری جشنواره خلیج فارس در سفر هیات دولت به استان هرمزگان تصویب شد که سال اول استان هرمزگان میدان دار بود و سال دوم پنج استان در این جشنواره مشارکت کردند.

امسال هم ۳۱ استان هر کدام با پذیرش یک اتفاق فرهنگی در برگزاری جشنواره ملی خلیج فارس مشارکت کردند.

گروه صدف شهرستان میناب به نمایندگی از استان هرمزگان در این جشنواره حضور داشت که موفق به دریافت دیپلم افتخار سرپرست گروه و تندیس جشنواره شد.

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.