جشنواره موسیقی فجر به موسیقی فیلم توجه کند

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

رضا مهدوی در گفت و گو با هنرآنلاین/

رضا مهدوی گفت: در جشنواره موسیقی فجر به موسیقی فیلم توجهی نمی‌شود و این موضوع بسیار اهمیت دارد؛ زیرا هیچ فیلمی بدون موسیقی معنا نمی‌یابد در نتیجه در این جشنواره باید به نقد و بررسی موسیقی فیلم بپردازیم.

رضا مهدوی، موسیقیدان و نوازنده سنتور در گفت‌وگو با خبرنگار موسیقی ممتاز دربارهٔ جشنواره موسیقی فجر گفت: به طور کلی جشنواره موسیقی فجر باید به عنوان دو نماد اصلی در فرهنگ‌سازی موسیقی در کشور عمل کند که شامل حفظ پاسداشت انقلاب اسلامی که واژه جشنواره برازنده آن باشد و تعیین خط مشی این جشنواره برای سال آینده است.

این موسیقی‌دان در ادامه بیان کرد: همچنین در جشنواره فیلم فجر این فرهنگ‌سازی صورت گرفته است ولی موسیقی همیشه با فراز و نشیب‌های بسیاری همراه بوده است و این جشنواره نتوانسته است در چند سال اخیر به رسالت واقعی خود عمل کند. همچنین این جشنواره بنا به دلایلی قوت کافی نداشته است.

این نوازنده سنتور خاطرنشان کرد: به نظر من انتظار همه از جشنواره موسیقی فجر این است که در هر ژانری الگوسازی شود و در این جشنواره چهره‌های تازه هنری معرفی شوند، همچنین باید از پیشکسوتان موسیقی به عنوان الگو جوانان استفاده شود.

مهدوی تاکید کرد: به نظر من خطری که جشنواره موسیقی فجر را تهدید می‌کند این است که راه ورود به ژانرهای مختلف برای حضور در این جشنواره را ببندیم در حالی که همه ژانرها باید شرکت کنند البته من معتقدم هر ژانری باید در طول سال یک جشنواره اختصاصی داشته باشد یعنی اینکه می‌توانیم برای موسیقی زیرزمینی هم یک جشنواره موسیقی برگزار کنیم.

رضا مهدوی در ادامه افزود: به عنوان مثال در جشنواره موسیقی فجر به موسیقی فیلم توجهی نمی‌شود و این موضوع بسیار اهمیت دارد زیرا هیچ فیلمی بدون موسیقی معنا نمی‌یابد در نتیجه در این جشنواره باید به نقد و بررسی موسیقی فیلم بپردازیم.

این نوازنده گفت: همچنین مهم‌ترین مسئله این است که بعد از جشنواره حضور گروه‌های منتخب را تضمین کنیم و این گروه‌ها را با هزینه دبیرخانه جشنواره به فستیوال‌های بین المللی بفرستیم تا برای ایران و ایرانیان افتخار آفرین باشند.

رضا مهدوی خاطرنشان کرد: مسئولین همیشه شعار می‌دهند که به دنبال رشد و پرورش موسیقی سنتی می باشند در حالی که این طور نیست زیرا همیشه بهترین سالن‌ها را به گروه‌های پاپ یا غیر سنتی اختصاص می‌دهند در نتیجه حرف‌ها با عمل یکسان نیست.

پایان پیام/۴۶

 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.