جشنواره موسیقی فجر در بخش آواز جمعی موفق بوده است

۳۰م دیماه ،

سرپرست گروه کر ˝مهر وطن˝ که در بخش رقابتی شاخه‌ آواز جمعی جشنواره‌ بیست‌وهشتم موسیقی فجر حضور دارد، گفت: جشنواره موسیقی فجر در بخش آواز جمعی بسیار موفق عمل کرده است.

به گزارش هنرآنلاین، مسعود نکویی در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست‌وهشتمین جشنواره‌ بین‌المللی موسیقی فجر گفت: برای اجرایمان در جشنواره فجر ۱۳ قطعه آماده کرده‌ایم که بخش اول به چند کار محلی از موسیقی کرمان اختصاص دارد که تا به حال به‌صورت آواز جمعی اجرا نشده‌اند. همچنین این قطعات به صورت آکاپلا خوانده خواهد شد.

او اضافه کرد: این قطعات با حرکات ظریفی روی صحنه، تغییر ریتم، تغییر گام و حتی آواز ایرانی همراه خواهند بود. این، فرم کار آکاپلا است.

سرپرست کر “مهر وطن” ادامه داد: بخش دوم اجرا، قطعاتی از دوران رنسانس، باروک و مدرن را در بر می‌گیرد و باخ و موتزارت از جمله هنرمندانی می باشند که قطعاتشان در این کنسرت اجرا خواهد شد.

نکویی بخش سوم این کنسرت را نیز شامل قطعات محلی کرمان و سیستان و بلوچستان دانست و افزود: این قطعات اولین کارهایی می باشند که به صورت چند صدایی در آمدند و تنظیم آثار نیز کار گروه است.

وی افزود: گروه امسال بزرگتر شده و با ۱۴ نفر روی صحنه خواهیم رفت. همچنین مهدی قاسمی به عنوان خواننده تنور ما را همراهی خواهد کرد.

نکویی با بیان اینکه از سال ۸۶ این گروه را به بهانه‌ی جشنواره‌ی موسیقی فجر تشکیل داده است، گفت: با حضور در جشنواره‌ی فجر متوجه شدیم که می‌توانیم در قالب این برنامه‌ها گروه را محک بزنیم و به طور کلی فجر را جشنواره‌ی مثبتی ارزیابی کردیم.
این هنرمند بیان کرد: سال ۸۷ جشنواره‌ی فجر سکویی شد تا گروه ما در جشنواره کره جنوبی نیز شرکت کند و رتبه‌ی پنجم جهان را کسب کند.

وی با اعتقاد بر اینکه جشنواره موسیقی فجر به شعارهایش عمل کرده است، اظهار کرد: جشنواره در بخش کرال بسیار موفق بوده است و گروه‌های خوبی هم در این بخش حضور دارند.

بیست‌وهشتمین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر به دبیریِ حسن ریاحی در بخش رقابتی در سه شاخه‌ موسیقی کلاسیک ایرانی، موسیقی کلاسیک غیرایرانی و آواز جمعی ۲۵ بهمن تا یکم اسفند برگزار می‌شود.


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.