جشنواره هنر و رسانه راهی برای مطرح کردن هنر است

۱۳م آذر ،

حمید شاه‌آبادی در نشست خبری جشنواره هنر و رسانه:

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنر در جامعه باید در جایگاه والایی قرار گیرد و این مهم تنها از طریق رسانه‌ها امکان پذیر است، جشنواره هنر و رسانه نیز برای تحقق این مهم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، نشست خبری اولین جشنواره هنر و رسانه صبح امروز با حضور حمید شاه آبادی؛ معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد و رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره هنر و رسانه، محمد مهدی فرقانی دبیر جشنواره، رمضانعلی حیدری خلیلی مشاور برنامه‌ریزی و نظارت معاونت امور هنری و علی ستوده نیا مدیر روابط عمومی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت برگزار شد.

در ابتدای این نشست معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی به اهمیت و نقش برگزاری جشنواره هنر و رسانه اشاره کرد و گفت: اهمیت پرداختن به هنر در رسانه ها به گونه ای است که باید دید چه رسانه ای عالمانه به هنر پرداخته ؟! و موضوع مهمتر این که چه رسانه ای هنر را در اولویت های خود قرار داده است؟! حال این که ما نیز باید اهرم های تشویقی را برای رسانه ها در نظر بگیریم تا بیشتر به هنر بپردازند.

وی ادامه داد: اولین جشنواره هنر و رسانه عاملی تشویقی محسوب می گردد تا رسانه ها انگیزه بیشتری برای پرداختن به هنر و بررسی آن داشته باشند. در واقع ما باید در مسیری حرکت کنیم که هنر در اولویت های جامعه ما قرار گیرد.

وی ادامه داد: رسانه ها برای اهالی هنر اهرمی تبلغی نیستند بلکه ظرفیتی گرانقدر می باشند تا چالش های پیش روی هنر را بر طرف کنند. رسانه ها می توانند ایجاد کنند یا این که بر طرف کننده چالش ها باشند! اهالی رسانه اگر در مسیر درست خود گام بردارند می توانند علاوه بر رفع چالش های پیش رو در مسیر هنر، بازویی برای رسیدن به چشم اندازهای موجود کشور باشند.

شاه آبادی در بخش دیگری از سخنانش به لزوم تداوم برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت: این اولین دوره برگزاری جشنواره هنر و رسانه است و به طور حتم در سال های آینده هم برگزاری آن ادامه دارد. دبیرخانه دائمی جشنواره هنر و رسانه نیز در روابط عمومی معاونت هنری تاسیس شده و از یک روز پس از جشنواره کار خود را آغاز می کند.

محمد مهدی فرقانی دبیر جشنواره هنر و رسانه نیز در سخنانی گفت: این جشنواره فرصتی برای ارتباط هر چه بیشتر اهالی رسانه با هنر محسوب می گردد. زیرا که زبان هنر تا رسانه ای نشود نمی تواند جایگاه خود را در جامعه به درستی پیدا کند.

وی دربارهٔ داوری آثار رسیده به جشنواره اظهار کرد: در حدود ۸۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که هیئت داورانی متشکل از متخصصان عرصه رسانه و البته هنر، آثار را داوری کردند. این آثار براساس مبناهای تخصصی در عرصه رسانه و در مقایسه با یکدیگر داوری شدند.

به گفته علی ستوده نیا مراسم اختتامیه اولین جشنواره هنر و رسانه روز چهارشنبه ساعت ۱۸:۰۰ در موزه هنرهای معاصر برگزار می گردد، در این مراسم جشنواره برگزیده های خود را معرفی می کند. همچنین دو کارگاه آموزشی برای اهالی رسانه و با حضور استادان این عرصه در روز چهارشنبه برگزار می گردد.

انتهای پیام / ۴۲
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.