جشن ˈزیر سایه خورشیدˈ در همدان برگزار می شود

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام سید ˈمحمد سعید بطحائیانˈ شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: برگزاری جشن های ˈزیر سایه خورشید ˈ در کشور با همت و حضور گرم مردم برگزار می شود.

وی با بیان اینکه جشن های زیر سایه خورشید با هدف ورود خدام و پرچم امام رضا (ع) به نشانه ارادت و تجلی مردم به آستان قدس رضوی برگزار می شود افزود: این جشن عرصه‌ای برای تحول در جشن‌های مذهبی است.

وی ادامه داد: با برگزاری این برنامه در روز میلاد امام هشتم، جشن‌ها از حالت کلیشه خارج می‌شوند و مردم به حالت کلی در این جشن حضور می‌یابند.

وی با بیان اینکه پرچم حرم مطهر امام هشتم دارای پیشینه اعتقادی است افزود: مردم مومن و مسلمان با ارادت قلبی خود به استقبال خادمان امام رضا می روند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های جشن های ˈزیر سایه خورشیدˈ با ورود پرچم امام هشتم از پنجم مهرماه آغاز می‌شود افزود: استقبال از پرچم و خادمان امام رضا(ع)،جشن های مردمی و دانش آموزی ، عیادت از بیماران، جشن های امام رضا در زندان و بازدید از گلزار شهدا را از جمله برنامه های ویژه در سه روز عنوان کرد.

وی ادامه داد: همچنین در روز میلاد امام هشتم پیاده‌روی خانوادگی با حضور خدام امام رضا(ع) از میدان قائم تا انتهای بلوار ارم برگزار می‌شود که شهروندان می‌توانند برگه‌های مخصوص قرعه‌کشی پیاده‌روی را یک مهر از باجه‌های روزنامه‌فروشی تهیه کنند.

گفتنی است این جشن ها با همت آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

۷۵۱۸/۵۷۶

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.