جشن تولد خسرو حکیم رابط برگزار می‌شود

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

شب افتتاح نمایش ˝بیچاره مکبث˝

مراسم جشن تولد خسرو حکیم رابط همزمان با افتتاح نمایش ˝بیچاره مکبث˝ یکشنبه ۳ آذر ساعت ۱۹:۳۰در تماشاخانه ایرانشهر برگزار می‌شود.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از روابط عمومی این نمایش، مراسم جشن تولد خسرو حکیم رابط نمایشنامه نویس و مدرس دانشگاه، همزمان با افتتاح نمایش «بیچاره مکبث» به نویسندگی و کارگردانی پیام عزیزی، یکشنبه ۳ آذر ساعت ۱۹:۳۰ با حضور مسئولین و هنرمندان تئاتر و اصحاب رسانه در تماشاخانه ایرانشهر برگزار می گردد.

خسرو حکیم رابط زادهٔ ۱۳۰۹ در شیراز است. این هنرمند سال ۱۳۲۸ در آموزش و پرورش مشغول کار شد و بعدها تحصیلات خود را در دانشکده هنرهای دراماتیک ادامه داد.

تدریس در دانشگاه تبریز، هنرهای دراماتیک، سینما تئاتر، دانشگاه آزاد و دوره نمایشنامه نویسی رادیو در صدای جمهوری اسلامی ایران و عناصر دراماتیک در دوره تهیه کنندگی تلویزیون در دهه ۶۰ و ۷۰ از عمده فعالیت این نویسنده است.

از جمله نمایش نامه‌های او می‌توان به آثاری چون «آنجا که ماهی‌ها سنگ می‌شوند»، «ایوب دلتنگ خسته خندان»، «سهراب شنبه»، «سهراب و ساز و والی قبرستان»، «روز هفتم، خاطره‌ها» اشاره کرد.

حکیم‌رابط همچنین متن سریال «این قافله عمر» به کارگردانی مجید بهشتی را به نگارش درآورده است.

نمایش‌نامه‌های رادیویی این هنرمند عبارتند از: آهو و احمد، زمانه در دست زمان، عطسه، زیر تیغ آفتاب، بانگ زنگ فیل فیلن، فیل در پرونده.

او همچنین فیلمنامه‌های «ارض موعود»، «فصل خون»، «دست هزار بلوچ»، «تشنگی»، «آب»، «چرخ»، «گذر از ظلمات»، «اسماعیل در قربانگاه»، «باغ آدم»، «طلوع در کوچه قهر آشتی» و «مهتاب شب اول» را در کارنامه هنری‌اش به ثبت رسانده است.

بر اساس این گزارش نمایش «بیچاره مکبث» از یکشنبه ۳ آذر، ساعت ۲۰ اجرای خود را در سالن استاد ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر آغاز می کند.

گفتنی است این نمایش پیش از این در جشنواره های تئاتر استانبول و آنکارا نیز روی صحنه رفته بود که با استقبال بسیار بسیار تماشاگران مواجه شد.

انتهای پیام/

 


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.