جشن تولد و توسعه در پنجاه سالگی سنگلج

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وعده داد:

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که پنجاهمین سالگرد تاسیس تماشاخانه سنگلج می‌تواند نقطه عطف توسعه این سالن قرار بگیرد گفت: می‌توان این تاریخ را برای سامان‌دهی و توسعه این سالن در نظر گرفت تا در جشنی بزرگ نیم قرن عمر این سالن پاس داشته شود.

به گزارش روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی، علی مرادخانی روز قبل از بخش‌های مختلف تماشاخانه سنگلج از جمله تجهیزات پشت صحنه، سالن چهره‌پردازی، اتاق پلاتو و بخش‌های اداری این تماشاخانه بازدید کرد و در جریان مشکلات و وضعیت این مجموعه قرار گرفت.

معاون امور هنری وزیر ارشاد در بازدید خود از بخش‌های مختلف تماشاخانه سنگلج گفت: برای جشن تولد پنجاه سالگی سنگلج که دو سال دیگر برگزار خواهد شد از حالا برنامه‌ریزی می‌کنیم. حتی می‌توان از گروه‌ها خواست تا به این مناسبت نمایش‌هایشان را نیز آماده کنند. می‌توانیم در طول یک سال برنامه‌های ویژه پنجاه سالگی برگزار کنیم.

در این بازدید، پریسا مقتدی، مدیر تماشاخانه، مشکلات سخت‌افزاری و نیروی انسانی سالن سنگلج را مطرح کرد. او با تاکید بر این‌که مشکل جدی در سنگلج وجود ندارد گفت: فقط در زمینه نیروی انسانی به ویژه در بخش فنی دچار مشکل هستیم چون اغلب نیروها بازنشسته شده‌اند و نیروی تازه جایگزین نشده است.

مدیر تماشاخانه سنگلج دربارهٔ بخش‌های مختلف پشت صحنه سالن سنگلج نیز گفت: اتاق گریم بازیگران، اتاق پلاتو و استراحت در بازسازی سنگلج و در زمان مسئولیت مدیر پیشین به این مجموعه افزوده شده است. پلاتوی تمرین هم تنها یک اتاق دارد که باید آکوستیک بشود.

مرادخانی دربارهٔ مشکلات مطرح شده گفت: قرار است تا بر اساس نیازها و مشکلات موجود معاونت هنری، طرح سامان‌دهی برای مجموعه تهیه شود. مشکلات، پیشنهادها و برنامه‌های سنگلج نیز در این طرح سامان‌دهی گنجانده می‌شود. همچنین سیستم توزیع کارمندان در معاونت امور هنری سبب شده که بگویند ۲۱۵ نفر نیروی مازاد داریم. در حالی که همه بخش‌ها عنوان می‌کنند دچار کمبود نیروی انسانی‌اند. همیشه اعتقاد دارم چینش و توزیع نیروی انسانی اهمیت دارد و باید بر اساس همین طرح سامان‌دهی، نیازهای انسانی در مجموعه‌های اداری، واقعی شود. این شرایط باید تغییر کند و نیاز به برنامه‌ریزی بلندمدت دارد. اما فعلاً ما راه‌حل‌های موقتی در نظر می‌گیریم تا به مرور اقدامات اساسی در این زمینه انجام شود.

در ادامه، مدیر تماشاخانه سنگلج در ارتباط با تملک ساختمان مجاور و افزودن آن به فضای این مجموعه توضیحاتی ارایه کرد: شهردار تهران دستور واگذاری ساختمان را دادند و این موضوع در حال حاضر روند اداری خود را طی می‌کند.

در این زمینه نیز علی مرادخانی قول داد به زودی به همراه مدیران و مسئولان شهرداری بازدیدی از مجموعه انجام دهند تا هماهنگی و مذاکرات لازم در این زمینه انجام شود.

در پایان این بازدید مدیر تماشاخانه سنگلج با تشکر از توجه معاون امور هنری به این مجموعه گفت: در طول چهارده سال همکاری‌ام با وزارت ارشاد این اولین بار است که مدیری در برنامه‌های خود به چشم‌انداز بلندمدت توجه دارد.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.