جشن تکمیل برنامه پزشک خانواده در استان سیستان و بلوچستان

۰۸م آذر ،

بر اساس توافق وزارت بهداشت و به سبب روند مطلوب اجرای برنامه پزشک خانواده، نیمه دوم اسفند ماه زمان برگزاری جشن تکمیل و پوشش ۱۰۰درصدبرنامه پزشک خانواده در استان تعیین شد.

به گزارش گروه علمی،‌ پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ دکتر مقیمی نماینده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در برنامه پزشک خانواده که به منظور بازدید و بررسی وضعیت این برنامه به استان سیستان و بلوچستان  سفر کرده بود از دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به  سبب تجربه اجرای برنامه پزشک خانواده به عنوان پیش قراول همه دانشگاههای کشور نام برد.

براساس این گزارش، وی ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان دومین استانی است که سبب اهمیت خاص و نقش آن در کشور مورد بررسی و بازدید قرار می گیرد.

عضو ستاد کشوری برنامه پزشک خانواده تصریح کرد: تمامی پزشکان عمومی موظفند در برنامه پزشک خانواده ثبت نام کرده و همکاری خودشان را با این برنامه ملی اعلام کنند.

وی با تقدیر از رییس دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان و دست اندر کاران ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده در این استان، به سبب تلاشهای صورت گرفته در اجرایی کردن برنامه، نیمه دوم اسفند ماه ۹۱ را زمان مطلوبی برای برگزاری جشن تکمیل اعلام کرد.

براساس این گزارش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز کمبود پزشک عمومی در استان را از مشکلات عمده برنامه ذکر کرد و در همین راستا خواستار تدابیر ویژه از سوی وزارت بهداشت و بالا بردن سرانه در آمد پزشکان این استان جهت ماندگاری بیشتر آنان شد.

دکتر شکیبا خاطر نشان کرد: علیرغم ثبت نام ۵۵درصدی مردم شریف استان در این برنامه و ثبت اطلاعات اولیه آنها در سامانه سلامت متاسفانه تنها ۱۰درصد از مردم پزشک خانواده خودشان را انتخاب نموده اند و برای انجام ویزیت پایه اقدام کرده اند.

وی دراین خصوص تاکید کرد: هر چه سریعتر هم استانی های عزیز پزشک خانواده خودشان را انتخاب و نسبت به  ممهور کردن دفترچه بیمه خود توسط وی اقدام کنند چرا که از تاریخی که متعاقبا اعلام خواهد شد به دفترچه های فاقد مهر ترتیب اثر داده نخواهد شد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.