جشن عید مبعث در افریقای جنوبی برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم که ولی الله محمدی مدیرکل افریقای وزارت امور خارجه حضور داشت ؛ محمد فرجی سفیر جمهوری اسلامی ایران با تبریک بعثت پیامبر عظیم الشان اسلام ؛ به فضایل و ویژگی های پیامبر اکرم (ص ) اشاره کرد و انسان دوستی ؛ ایثار و اخلاق حسنه را به عنوان بخشی از صفات مهم آن حضرت برشمرد.

سفیر ایران در افریقای جنوبی با تاکید بر لزوم پیروی کامل از حضرت محمد مصطفی ( ص ) گفت : ما به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و نیز رهروان ان حضرت ؛ مسوولیتی سنگینی را خصوصا به لحاظ اعتقادی ؛ اخلاقی و رفتاری و دوری از رذایل اخلاقی بر عهده داریم .

فرجی اضافه کرد: ما بلحاظ اخلاق ؛ کردار ؛ رفتار و امور عبادی بایستی الگویی راستین از جامعه اسلامی مان در خارج از کشور باشیم .

وی گفت : با توجه به اینکه خداوند توفیق و نعمت خدمت به مردم و جامعه و کشور را به ما عطا کرده است ما بایستی با خدمتگزاری و خدمت هر چه بیشتر و تلاش برای رفع مشکلات همنوعانمان قدردان این نعمت بزرگ باشیم .

در این مراسم ضمن مدیحه سرایی و قرائت زیارت حضرت رسول اکرم ( ص ) دانش اموزان مدرسه امام خمینی ( ره ) پرتوریا ؛ به مناسبت عید مبعث اشعار و مقالاتی را قرائت کردند.

۱۵۵۲/۵۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۸۲۹۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.