جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور رئیس مجلس برگزار شد

تهران / واحد مرکزی خبر/ علمی /۰۳/۲۹
جشن فارغ التحصیلی بیش از ۲۰۰۰ دانش آموخته دانشگاه علوم پزشکی ایران در مقاطع کارشناسی تا دکترای تخصصی امشب با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر بهداشت و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، در این مراسم که در محل پردیس همت این دانشگاه برگزار شد، آقای علی لاریجانی، در سخنان خود با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) در باره جایگاه پیامبر اسلام (ص) و خاتمیت آن حضرت، دین اسلام را کاملترین دین ذکر کرد و گفت: وقتی می گوییم آیین اسلام کامل است، باید در وجوه فردی و اجتماعی دارای نظامی باشد که انسانها را به سعادت برساند، از این جهت افرادی که تصور می کنند اسلام باید در محدوده فردی باشد، دچار اشتباه شده و به معنی کمال در دین درست توجه نکرده اند، چون اسلام دین اجتماعی است.
وی خطاب به فارغ التحصیلان دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: شما در حال ورود به اجتماع هستید و مسئولیتی بزرگ را می پذیرید چرا که یکی از ارکان تکامل اجتماع، داشتن حکیمانی است که جامعه را از بعد سلامت به پیشرفت برسانند.
لاریجانی تصریح کرد:‌وقتی با یک بیمار مواجه می شوید، باید همه وجوه شخصیتی او شامل وجوه روحی و روانی را نیز در نظر بگیرید از این رو مسئولیت شما بزرگ است و هم جامعه باید قدر شما را بداند و هم خود شما قدر این نعمت را بدانید.
آقای لاریجانی الگوی فارغ التصیلان پزشکی را ابوعلی سینا معرفی کرد و گفت: این یعنی طبیبی حاذق و حکیم در فنون مختلف که دارای جایگاه رفیع بود.
رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد توجه مجلس به امر سلامت گفت: شورای عالی سلامت و سازمانی برای بیمه سلامت در نظر گرفته شد و امسال هم برای این که سلامت از مسائل عمده کشور است، علاوه بر بودجه های متعارف که از رشد برخوردار بود، ۶۰۰۰ میلیارد تومان نیز از محل هدفمندی یارانه ها در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت تا بیمارستاهای دولتی بتوانند بیماران را به صورت رایگان مداوا کنند.
وی افزود: در سال ۹۰ هم علاوه بر بودجه متعارف، بر اساس نیازهایی که در امور عمران و تجهیز بیمارستانها وجود داشت، ۳۰۰۰ میلیارد تومان از مازاد درآمد ارز، در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت تا بتواند بیمارستانهای خود را تجهیز کند.
لاریجانی تصریح کرد:‌اینها گامهای مهمی برای وزارت بهداشت بود که امیدواریم به درستی و در جای خود هزینه و باعث شود، بیمارستانها خدمات خود را بهتر ارائه دهند.
رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح پزشک خانواده اشاره کرد و گفت: یکی از مواردی که روی آن تاکید شده است، پزشک خانواده است که از امور پایه ای وزارت بهداشت برای سلامت مردم است و نوعی عدالت بهداشتی را می تواند محقق کند و به وسیله آن مردم می توانند به راحتی با پزشکی که با خانواده اشان آشنایی دارد ارتباط برقرار کنند.
در این مراسم همچنین دکتر مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت نیز با اشاره به اهمیت و جایگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران از استادان این دانشگاه تشکر و قدردانی کرد و گفت:‌ما هر چه از علم و دانش و اخلاق دانش آموختگان داریم، از اساتید داریم.
وی افزود: ما در وزارت بهداشت تمام تلاش خود را به کار بسته ایم تا به شکل شایسته ای، آنچه وظیفه ماست در قبال تلاشهای شما انجام دهیم.
دکتر باقر لاریجانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران هم در سخنانی دو رسالت اساسی این دانشگاه را حرکت در مرزهای دانش و پیشرو بودن در حوزه پزشکی و رسالت دوم را تلاش برای سلامت جامعه ذکر کرد و گفت: این دانشگاه یکی از بزرگترین دانشگاه های علوم پزشکی کشور و قدیمی ترین آنهاست.
وی افزود: ما با بیش از دو هزار عضو هیئت علمی یکی از بزرگترین پردیس های پزشکی در منطقه را در اختیار داریم که ۴۰ تا ۵۰ درصد تولیدات علمی کشور در آن تولید می شود.
وی افزود: در عرصه فناوری پزشکی هم از دانشگاه هایی هستیم که بیشترین ظرفیت و تولیدات را دارند.
دکتر باقر لاریجانی پیوند بیش از ۴۰۰۰ مغز استخوان دومین آمار جهانی در این زمینه دانست و گفت: مهمترین سرمایه این دانشگاه، دانش آموختگان آن هستند که ده ها هزار فارغ التحصیل آن در نقاط مختلف کشور مشغول فعالیت هستند.
در این مراسم به نمایندگان دانش آموختگان دانشکده های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران لوح فارغ التحصیلی اعطا شد و همچنین اساتید منتخب این دانشگاه نیز تقدیر شدند.

صدا و تصویر دارد

IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.