جشن قهرمانی جام حذفی زیبا می‌شود؟

۰۹اردیبهشت،

آیا می‌توانیم برای اولین بار شاهد برگزاری یک مراسم قهرمانی شایسته در فوتبال ایران باشیم؟ هفته آینده و پس از پایان بازی فینال جام حذفی میان پرسپولیس و سپاهان پاسخ این سوال مشخص می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، برگزاری یک مراسم قهرمانی مدرن و منظم، چندین سال است که برای فوتبال ایران تبدیل به یک آرزو شده است. مراسمی که همه جزییات آن با برنامه ریزی قبلی و به زیباترین شکل ممکن برگزار شود، چیزی است که هنوز در فوتبال‌مان ندیده‌ایم. تماشای یک جشن قهرمانی با شکوه از فوتبالی که ۱۲ سال و اندی است داعیه حرفه‌ای شدن دارد، توقع بسیاری نیست.

یادمان نرفته که در سال‌های قبل و در برگزاری مراسم قهرمانی برای لیگ برتر و جام حذفی چه شاهکارهایی رخ داده است. از ورود اسب به ورزشگاه و هنرنمایی‌های راکب آن به جشن قهرمانی استقلال در سال ۸۴ تا شلوغی‌های متعدد در سکوهای قهرمانی و جنگ بر سر بالا بردن جام که بیشتر اوقات به شکسته شدن آن منجر شده است همه و همه نمونه‌هایی از بی نظمی در برگزاری این مراسم بوده است که ثابت می کند فوتبالدوستان ایرانی هنوز تشنه تماشای یک جشن قهرمانی تمام عیار می باشند.

یکی از مهمترین عوامل بی نظمی در این مراسم، حضور اشخاص متفرقه روی سکوی قهرمانی بوده است که به هر نحوی سعی می‌کنند خود را میان اعضای تیم قهرمان جا دهند تا در اهدای مدال و جام نقشی داشته باشند و یا حتی در عکس‌هایی که گرفته می‌شود حضور داشته باشند!

فرماندار، شهردار، استاندار، نماینده مجلس، رییس هیات فوتبال و … نمونه اشخاصی می باشند که حضورشان روی سکوی قهرمانی الزامی نیست و می‌توانند از جای دیگری شاهد جشن باشند.

با این حال سازمان لیگ در چند روز قبل نشست‌هایی برای برگزاری هر چه بهتر و منظم‌تر جشن قهرمانی جام حذفی ترتیب داده است. مسوولان سازمان لیگ، نیروی انتظامی، مسوولان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان و رسانه‌ها که هر کدام نقش مهمی در برگزاری و پوشش این مراسم دارند در این جلسه‌ها حضور یافتند و تبادل نظر کردند. بدون شک مراسم اهدای جوایز و جشن قهرمانی این جام بازتاب بین المللی بسیاری دارد و برای وجهه فوتبال ایران با اهمیت است. چه خوب که سازمان لیگ به فکر پیش بردن این مراسم به سوی نظم افتاده و چه بهتر می‌شود اگر جشن قهرمانی پرسپولیس یا سپاهان درجام حذفی، جشنی باشد در خور نام فوتبال ایران و شایسته بازی فینال یک جام. یکی از مهمترین تصمیم‌های گرفته شده در این جلسه‌ها این بود که تنها سه نفر یعنی وزیر ورزش، رییس فدراسیون فوتبال و مدیر عامل باشگاه قهرمان روی سکوی قهرمانی بیایند تا از بی نظمی‌های سال‌های قبل جلوگیری شود. در این میان مسئولان دیگری که در سال‌های قبل روی سکو می‌آمدند و سبب شلوغی بیش از حد روی این جایگاه می‌شدند، بهتر است عطای این کار را به لقایش ببخشند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.