جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) در تاجیکستان برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‘محمدحسین اردوش’ رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک سالروز فرخنده ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) بانوی زنان بهشت و روز زن، برخی از ویژگی های شخصیتی ام الائمه را برای حاضران تشریح کرد.

اردوش افزود: حضرت فاطمه (س) مانند تمام پیامبران و ائمه اطهار (ع) دارای دو خصوصیت موهبتی و اسوه ای بوده اند. موهبتی یعنی اینکه مشیت حضرت حق بر این بوده که ایشان از این مواهب برخوردار شوند و خصوصیت اسوه ای آن است که باید به آن اقتدا و در نهایت از آن تبعیت شود.

وی با انتقاد از اینکه همیشه خصوصیت موهبتی ایشان مورد توجه قرار گرفته و به ویژگی اسوه ای بانوی دو عالم کمتر توجه شده است، تاکید کرد: توجه و اهمیت به خصوصیت دوم حضرت زهرا (س) نه تنها سبب برقراری توازن میان این دو خواهد شد، بلکه ویژگی دوم عامل مشروعیت بخشیدن و پشتوانه مهم خصوصیت موهبتی است.

وی ادامه داد: عدم توجه به خصوصیت دوم باعث خواهد شد که الگوپذیری از رفتار و کردار ام ابیها نادیده گرفته شود.

رایزن فرهنگی ایران تصریح کرد: در بحث اسوه زنان و عالم بشریت بودن علاوه بر ضرورت توجه به خصوصیاتی نظیر عصمت، پاکی و فاطمه پاره تن من است، باید اخلاق، حجاب، انفاق، مدیریت خانه و فعالیت اجتماعی حضرت زهرا (س) را نیز پذیرفت زیرا توجه تنها به خصوصیت اول کم لطفی به ویژگی اسوه ای ایشان است.

خانم ‘فائزه مصلحی’ استاد حوزه و دانشگاه نیز در سخنانی ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) بر لزوم تاسی به اندیشه و منش ایشان تاکید و با یادآوری برخی از خصایص شاخص دخت گرامی پیامبر اکرم (ص)، جایگاه و منزلت زن در دین مبین اسلام را تشریح کرد.

کارکنان سفارت و مسوولان نهادهای جمهوری اسلامی ایران، خانواده‏ها و دانشجویان ایرانی از جمله حاضران در این مراسم بودند.

آساق**۱۵۵۸**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۶۱۲۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.