جعل یورو اروپا را به چاپ اسکناس جدید واداشت

۱۵م آذر ،

جعل یورو اروپا را به چاپ اسکناس جدید واداشت | چاپ |
سه شنبه ۱۴ آذر ساعت ۲۳:۱۹

بینا- کشف چند صد هزار قطعه اسکناس جعلی یورو، مقامات پولی منطقه یورو را به انتشار یافتن اسکناس های تازه که از ضریب امنیت بالاتری برخوردارند، وادار کرده است.
به گزارش بینا، کانال اول تلویزیون دولتی آلمان، «آ.اِر.دِ» با اشاره به اینکه قرار است در بهار سال آینده میلادی، اسکناسهای تازهی از پول واحد اروپا منتشر شود به نقل از کارل لودویک تیله از کارشناسان «دویچه بانک» آلمان گفت: واقعیت این است که گردش اسکناس های موجود یورو همچنان برای تراکنش های مالی کافی اند اما با گذشت یک دهه، ما باید اسکناس های تازه را به چرخش بیندازیم و به همین خاطر در نظر داریم اول با اسکناس های پنج یورویی، آغاز کنیم و سپس قطعه به قطعه، چاپ اسکناس های دیگر را که از خصوصیات و ویژگی های امنیتی تازهتری برخوردارند، در دستور کار قرار دهیم.
خبرنگار تلویزیون آلمان با یادآوری اینکه یازده سال است که اسکناس های فعلی در نظام بانکی اروپا در گردشند، افزود: با این حال رنگ و بعضی مشخصات ظاهری این اسکناسها هنوز تغییری نکرده اند.
ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا، بتازگی از انتشار یافتن اسکناسهای تازه یورو با قابلیت ضریب امنیتی بالاتر خبر داده است که از جمله می توان به منقوش شدن یک چهره اسطوره ای یونانی در اسکناسهای تازه و نیز نوارهای هولوگرام اشاره کرد. تنها در سال قبل میلادی با کشف ششصد و شش هزار مورد اسکناس تقبلی از خانواده یورو، مشخص شد حدود نیمی از اسکناسهای کشف شده جعلی یعنی معادل چهل و هشت درصد، بیست یورویی بودند. این رقم برای اسکناسهایی پنجاه یورویی، سی و سه درصد و برای یکصد یورویی نیز شانزده درصد بوده است.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.