جلالی:درفوتبال پایه اولویت اول توسعه بازیکن است

۲۶م دیماه ،

به گزارش فارس، مجید جلالی در حاشیه هشتمین نشست مسئولان استان مدارس فوتبال کشور گفت: فوتبال ما در حوزه تشکیلاتی و برنامه‌ریزی پیشرفت داشته و به همین خاطر کنفدراسیون فوتبال آسیا، ما را به عنوان فدراسیون برتر انتخاب کرد اما در مسائل فنی متوقف هستیم چرا که به هیچ وجه به تیم‌های پایه نپرداختیم.

وی افزود: هر زمان که خواهان پیشرفت باشیم چه الان باشد و چه ۲۰ سال بعد این تصمیم را بگیریم راهی به جز برنامه‌ریزی در بخش پایه نداریم. خوشحالم که اکنون قدم هایی در این راستا برنامه شده و با تشکیل آکادمی‌های فوتبال قصد داریم به مسائل فنی نیز بپردازیم این اتفاق جای امیدواری دارد.

جلالی در مورد اینکه آیا باید در بخش پایه به نتیجه توجهی شود اظهار داشت: در این مورد دیدگاه جهانی وجود دارد، در بخش پایه اولویت اول توسعه فرد، اولویت دوم ساخت تیم و اولویت سوم ساخت نتیجه است اما در بخش بزرگسالان این موضوع فرق می‌کند و اولویت اصلی نتیجه‌گیری است. در بخش پایه ما باید بازیکن‌سازی و شیوه بازی را بشناسیم و الا نتیجه نمی‌تواند مهم باشد. همیشه در فوتبال یک اصل وجود دارد و آن این است که هر زمان تصمیم به پیشرفت گرفتیم راهی به جز تقویت تیم‌های پایه نداریم.

کارشناس فوتبال ایران در مورد شرایط خودش و اینکه آیا قصد بازیش به فوتبال را ندارد، اظهار داشت: پیشنهاد داشتم اما عجله‌ای برای بازگشت ندارم، معتقدم هرکسی نیاز به بازسازی دارد و من در این مدت از لحاظ جسمی، روحی و اطلاعاتی این فرصت را به دست آوردم تا به بازپروری خودم بپردازم. انشالله آماده بازگشت هستم و اگر پیشنهادی مورد نظرم قرار گرفت به آن فکر خواهم کرد.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.