جلال هم جلالت قلم و هم اصالت اندیشه داشت

۰۱م آذر ،

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه پنجمین جایزه جلال آل احمد :

جلال بواسطه کم نظیر بودن خود هم جلالت قلم و هم اصالت اندیشه را داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیاتممتازنیوز، سید محمد حسینی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی با بیان اینکه خداوند را شاکر هستیم که توفیق برگزاری پنجمین دوره جایزه جلال آل احمد را به ما داد گفت: چهار دوره این جایزه در دولت دهم برگزار شده و در حقیقت جایزه جلال آل احمد تکریم جلال و ارزیابی نقلاط قوت و ضعف حوزه نگارش آثار ادبی را نگارش آثار ادبی را هدف خود قرار داده است.
 وی افزود: تا به حال در ۲دوره کتابهای “راه و جاده های جنگ” برگزیده جایزه جلال شده اند.
وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی  با بیان این مطلب که جلال هم جلالت قلم و هم اصالت اندیشه را داشت، افزود: شخصیت جلال اگر نگویم بی نظیر کم نظیر بود و جلال صبور ودرد آشنا بود و اهل مجادله و معامله نبود.
وی خاطرنشان کرد: آل احمد این جسارت را داشت که هرلحظه کجی عقیده گروهی را دید مسیر خود را تغییر دهد.
وی خاطر نشان کرد: جلال آل احمد با وجود سفر به غرب و آمریکا هرگز مفتون افسون های غرب نشده و به فرهنگ خود و مردم دلبستگی خاصی داشت.
لازم به ذکر است؛ که در مراسم پایانی جایزه ادبی جلال کتابهای شایسته ای به تقدیر به ترتیب در حوزه داستان “حافظ هفت” نوشته اکبر صحرایی؛ در حوزه نقد ادبی “عقل سرخ” نوشته تقی پورنامداریان و “مولوی و اسرار خاموشی” نوشته علی محمدی آسیابادی و در حوزه مستند نگاری در دو بخش خاطرات و زندگی نامه های غیر داستانی به ترتیب” نورالدین پسر ایران” نوشته معصومه سپهری و به روایت نوردالدین عافی و “شهر عشق” نوشته هدایت الله بهبودی بودند./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.