جلد اول از مجموعه «سایه» به قلم علی بهرامی فرد، به چاپ دوم رسید

۱۹م آذر ،

روی جلد کتاب سایه

روی جلد کتاب سایه

موسیقی ایرانیان – سودا مولائی: تنها یک ماه پس انتشار یافتن جلد اول از مجموعه سایه (شامل ۱۴ اتود برای سنتور) اثر علی بهرامی فرد که توسط نشر مانوش انتشار یافته است، با استقبال مخاطبین موسیقی این کتاب به چاپ دوم رسید.

بهرامی فرد با اعلام این خبر در گفتگو با خبرنگار موسیقی ایرانیان گفت: مجموعه سایه که جلد اول آن در قالب پیش رو انتشار یافتن یافته است، شامل اتودهایی برای نوازندگان ساز سنتور می باشد و هدف از نگارش این قطعات تمریناتی است جهت کمک به رفع بعضی مشکلات و تقویت بعضی قابلیت ها در نوازندگی سنتور، از جمله «افزایش و تساوری قابلیت های هر دو دست در اجرای خطوط کنترپوانتیک»، «استفاده از بسترهای متنوع تر متریک و ریتمیک»، «توجه به نوانس های پویا و ایستا در طول قطعه»، «تمرین بعضی تونالیته های نامتعارف»، «اجرای بافت های صوتی مختلف» و «تقویت تسلط در اجرای جفت مضرابها، آرپژها، پاساژها، فیگورهای مضرابی قرینه و غیر قرینه».

از آثار این آهنگساز و مدرس دانشگاه در زمینه موسیقی ایرانی، پیش از این کتاب «فراق» شامل دونوازی هایی برای سنتور در بیات اصفهان و چهارگاه و نیز دی وی دی «ز بعد ما» شامل قطعاتی برای گروهنوازی سنتور در نوا انتشار یافته است. همچنین سال قبل آلبوم «تنها نخواهم ماند» شامل بداهه نوازی علی بهرامی فرد و کیهان کلهر در ایران، اروپا و آمریکا انتشار یافت و تاکنون با استقبال گسترده ای در فستیوالها و نشریات تخصصی موسیقی ملل مواجه شده است.

لازم به ذکر است که نشر مانوش به زودی جلد دوم و سوم سایه (مجموعه اتود‌های چپ کوک و سنتور ۱۱خرک) و نیز کتاب «چشم انداز» پارتیتورهای گروه نوازی سنتور را از این آهنگساز منتشر می‌کند.

منبع: موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir


موسیقی ایرانیان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.