جلسه کانون صرافان اداری بوده است

در پی انتشار خبری مبنی بر برگزاری جلسه کانون صرافان در خصوص ارز سخنگوی این کانون با رد این خبر گفت: جلسه کانون صرافان صرفا اداری بوده است.

کانون صرافان جلسه‌ای در رابطه با وضعیت بازار ارز برگزار نکرده و این جلسه فقط مربوط به مشکلات صرافی‌ها بوده است.

عزتی سامیان سخنگوی کانون صرافان کشور در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران گفت: مسئولیت سیاست‌گذاری در خصوص بازار ارز کاملا برعهده بانک مرکزی است اینکه می‌گویند قیمت ارز به نرخ ۲۵۰۰ یا ۲۶۰۰ تومان رسیده صرفا جو روانی است.

سخنگوی کانون صرافان کشور ادامه داد: اتفاق خاصی در اقتصادی کشور ما نیافتاده است خواهش من از مردم این است که آنهایی که نیاز واقعی به خرید ارز ندارند وارد این بازار نشوند زیرا خرید ارز در شرایط فعلی فقط به سود کشورهایی همچون آمریکاست که اقتصاد آن با بدهی ۱۶ هزار میلیارد دلاری مواجه است.

عزتی سامیان در ادامه با بیان اینکه همواره صرافان بیشترین ریسک را در بازار ارز کشور در طی سالهای اخیر پذیرفته اند عنوان کرد:‌صرافان همیشه یارو یاور بانک مرکزی بوده و هستند و همواره از دستورالعمل‌های بانک مرکزی تبعیت می‌‌کنند.

وی تصریح کرد:‌فعلا برنامه‌ای برای برگزاری جلسه مشترک با بانک مرکزی نداریم اما اگر نیاز باشد به طور حتم این جلسه را برگزار می‌کنیم.

وی با رد بحث وجود مشکل در مورد گشایش ال‌سی‌های بانکی توسط صرافی‌ها افزود:‌صرافی‌ها هیچ مشکلی در مورد گشایش ال‌سی‌ها ندارند ضمن بانک‌ها بعد از آنکه اقدام به گشایش ال‌سی می‌کنند برای تسویه آن از صرافی‌های خود و یا سایر صرافی‌ها استفاده می‌کنند.

این خبر حاکی است همچنین تورج کاکوند عضو شورای عالی صرافان نیز در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: این جلسه به علت تعطیلی ر.ز چهارشنبه امروز برگزار شده است و هیچ ارتباطی به نرخ ارز ندارد./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.