جلسه هیات اجرایی انتخابات با کاندیداهای تائید صلاحیت شده برگزار می‌شود

۲۸اردیبهشت،

ghasemi (3 of 7).jpg

وزیر کشور از برگزاری جلسه مشترک کاندیداهای تائید صلاحیت شده با اعضای هیات اجرایی مرکزی انتخابات خبر داد و گفت که این اتفاق برای اولین‌بار در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم تجربه می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مصطفی محمدنجار پس از پایان چهارمین جلسه هیات اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری گفت: شورای نگهبان با توجه به وظایف قانونی‌اش از مهلت پنج روزه باقی مانده برای بررسی صلاحیت‌ها مطابق قانون استفاده کرد و نامه‌ای هم برای ما فرستادند.

وزیر کشور افزود: شورای نگهبان پایان روز سه‌شنبه نتایج تأیید صلاحیت‌های کاندیداها را به ما اعلام می‌کند و وزارت کشور طبق قانون ۴۸ ساعت فرصت دارد تا اسامی کاندیداهای مورد تأیید را به اطلاع عموم و خود کاندیداها برساند.

وی اضافه کرد: بعد از بحثی که با اعضای هیات مرکزی اجرایی انتخابات داشتیم، قرار شد در این ۴۸ ساعت جلسه مشترکی با کاندیداهای تأیید صلاحیت شده برگزار شود و بایدها و نبایدها و نکاتی که برای برگزاری انتخاباتی باشکوه لازم است به اطلاع کاندیداها رسیده شود، به آنها گفته خواهد شد.

نجار با بیان اینکه “در این نشست مشترک مباحث مربوط به منشور اخلاقی انتخابات و مباحث قانونی که کاندیداها باید رعایت کنند مطرح خواهد شد و ان‌شاءالله بعد از این نشست اسامی به اطلاع عموم خواهد رسید”، گفت: با توجه به اینکه هیات‌های اجرایی انتخابات پیش از این وجود نداشته و مطابق قانون برای این دوره تشکیل شده است، این جلسه نیز برای اولین‌بار تشکیل می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از واحد مرکزی خبر، وزیر کشور در ادامه اظهار کرد: پس از مهلت ۴۸ ساعته وزارت کشور، تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آغاز می‌شود و تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز رأی‌گیری فرصت دارند بر اساس قانون تبلیغات خود را انجام دهند.

وی همچنین به جلسه هیات اجرایی مرکزی انتخابات اشاره کرد و با اشاره به اینکه در این جلسه شیوه‌نامه انتخابات در هشت بند مورد تأیید اعضا قرار گرفت که برای اجرا ابلاغ خواهد شد، افزود: شیوه‌نامه و روش کار هیات‌های اجرایی در جلسه امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و گزارش‌های ارسالی نیز از بخش‌های مختلف قرائت شد.

وزیر کشور تاکید کرد: آمادگی‌های لازم برای برگزاری انتخابات با تشکیل ۱۰۴۰ هیات اجرایی شامل ۴۲۱ هیات اجرایی شهرستان و ۶۱۹ هیات اجرایی بخش فراهم شده است و بیش از ۶۶ هزار شعبه اخذ رأی در داخل کشور و ۲۸۵ شعبه اخذ رأی در خارج از کشور آماده می‌شوند تا در ۲۴ خرداد آرای مردم را با نشاط و شور گسترده اخذ کنند.

محمد نجار در پایان به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و گفت: اشخاصی که در انتخابات شوراها رد صلاحیت شده‌اند، چهار روز فرصت دارند شکایت خود را به هیات‌های نظارت بر انتخابات تحویل دهند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.