جلوگیری از نصب آسانسور غیر‌استاندارد

۲۴اردیبهشت،

مدیرکل استاندارد استان مرکزی بر لزوم نصب آسانسورهای استاندارد در ساختمان‌ها تاکید کرد و گفت: از نصب آسانسورهای غیر استاندارد جلوگیری می‌شود.

به گزارش Consbank، سید سعید میرنظامی در نشست ساماندهی وضعیت کیفی آسانسورهای برقی استان اظهار داشت: متاسفانه هم اکنون بعضی از آسانسورهای موجود در ساختمان‌ها فاقد استانداردهای لازم می باشند که از این پس از نصب چنین آسانسورهایی جلوگیری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر وضعیت آسانسورها در استان مرکزی مطلوب و مطابق با استاندارد‌ها نیست، تصریح کرد: کیفیت پایین آسانسورها نارضایتی بالای مردم را در پی داشته به طوری که میزان شکایت مردم و دستگاه‌های دولتی از آسانسورهای بی‌کیفیت بسیار بالاست.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی با انتقاد از نبود نظارت بر نصب آسانسورها خاطر نشان ساخت: متاسفانه هم اکنون بعضی از آسانسورها با استفاده از تاییدیه‌های قلابی نصب می‌شوند که ضروری است نظارت‌ها را در این بخش افزایش داد.

میرنظامی گفت: با اجرای طرح‌ ساماندهی شرکت‌های آسانسور، شرکت‌ها و نصاب‌های غیر مجاز و فاقد پروانه طراحی و مونتاژ شناسایی شده و از این پس با فعالیت آنان برخورد خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات موجود در این بخش اظهار کرد: عدم آگاهی خریداران آسانسور از حقوق خود، شفاف نبودن تعهدات شرکت‌های فروشنده برای خدمات پس از فروش، کیفیت نامناسب اجرا و نصب سازه آسانسور در ساختمان‌ها، نبود نقشه عملیاتی پیش از اجرا و… از مهم‌ترین مشکلات موجود در این بخش است.

محمد جعفری معاون فنی اداره کل استاندارد استان مرکزی نیز با بیان اینکه استفاده از مهر و اسم شرکت‌های مجاز توسط نصابان غیر مجاز آسانسور تخلف محسوب شده و جرم است، گفت: در حال حاضر تنها ۱۴ شرکت آسانسور در این استان پروانه طراحی و مونتاژ دریافت کرده‌اند.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.