جلیلی با نخست وزیر، رئیس مجلس و وزیر امورخارجه عراق دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید جلیلی در دیدار با نوری مالکی نخسن وزیر عراق گفت: جریان بیداری اسلامی فرصت نوینی پدید آورده که کشورهای اسلامی بتوانند با هم افزایی قدرت و امکانات خود آمریکا و رژیم صهیونیستی را در انزوای بیشتری قرار دهند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به ریاست عراق بر اتحادیه عرب و ریاست تهران بر جنبش عدم تعهد تأکید کرد: ایران و عراق می توانند ظرفیتهای نوینی برای کشورهای مستقل در عرصه مناسبات بین المللی شکل داده و قطب مقتدری را برای ارتقا نقش و جایگاه کشورهای مستقل و بسط گفتمان مقاومت و پیشرفت در سطح جهانی سامان دهند.

 

در این دیدار همچنین نوری مالکی گفت: شرایط جدید منطقه ای و بین المللی ساختار سنتی قدرت منطقه را دگرگون کرده و امیدواریم اجلاس جنبش عدم تعهد که در آینده نزدیک در تهران برگزار می شود بتواند با کمک به تقویت موقعیت کشورهای مستقل جهان این جنبش را به هدف بنیانگذاران آن نزدیک نماید.

 

دیدار جلیلی با رئیس پارلمان عراق

 

دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار با اسامه نجیفی رئیس پارلمان عراق نیز با اشاره به توطئه های بیگانگان برای استمرار حضور و سلطه خود در منطقه اظهار داشت: ایجاد اختلافهای قومی و مذهبی و و تلاش برای ناامنی در عراق بخشی از سناریو دشمن برای ممانعت از ثبات و پیشرفت ملتهای منطقه است.

 

جلیلی ظرفیتهای جدید پدید آمده در جهان اسلامی را فرصت مغتنمی برای تحقق آرمان وحدت جهان اسلام ارزیابی و بر لزوم هوشیاری در برابر توطئه های دشمنان برای دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی و ایجاد انحراف در مسیر امت اسلامی تأکید کرد.

رئیس پارلمان عراق نیز با استقبال از دیدگاههای اصولی و نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در خصوص وحدت مسلمانان تلاش دشمن صهیونیستی را ایجاد انشقاق در صفوف مسلمانان و بسط خشونت و ناامنی در منطقه عنوان کرد.

 

دیدار جلیلی با وزیر امور خارجه عراق

 

دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین در دیدار هوشیار زیباری وزیر امور خارجه عراق با اشاره به توطئه بیگانگان در ایجاد ناامنی در عراق اظهار داشت: تدابیر هوشمندانه دولت عراق در بسط ثبات در کشور و حرکت سریع عراق در مسیر توسعه دشمنان را در ایجاد مانع در راه آرامش و پیشرفت ملت رشید عراق ناکام می گذارد.

 

جلیلی با توجه به اذعان همه طرفها از جمله غربیها به فعالیت تروریستهای خارجی درسوریه تصریح کرد: هیچگاه تروریستها برای مردم دموکراسی به ارمغان نیاورده اند.

 

وی با تأکید بر سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران درحمایت از حق مردم برای تعیین سرنوشت خود گفت: مشکل کنونی سوریه این است که بیگانگان با پنهان کردن مطامع نامشروع خود در لوای خواسته های مردم سوریه تلاش می کنند با سوء استفاده از وضعیت این کشور اهداف سلطه طلبانه و تجاوزکارانه خود را دنبال نمایند.

 

در این دیدار هوشیار زیباری با استقبال و تشکر از رویکرد سازنده و حضور فعال جمهوری اسلامی ایران نسبت به مسائل عراق و منطقه اظهار داشت: اقدام گروههای تروریستی در ربایش زائران ایرانی با هیچ معیاری قابل توجیه نیست و محکوم است.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.