جلیلی: تنها راه حل مشکل سوریه احترام به خواست مردم

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در دیدار نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه در نظر گرفتن مصلحت مردم سوریه را کلید و رمز موفقیت هر گونه طرح پیشنهادی بیان کرد و تنها راه حل مشکل سوریه را دموکراسی و احترام به خواسته‌های مردم و برگزاری انتخاباتی با معیارهای لازم دانست.


به گزارش واحد مرکزی خبر ، جلیلی در این دیدار با استقبال از تلاش اخضر ابراهیمی و با تأکید بر لزوم جایگزینی روند سیاسی به جای هر گونه خشونت و روند نظامی افزود: نباید به هیچ جریانی اجازه داد به جای مردم سوریه تصمیم گیری کند.
جلیلی گفت: البته به نظر می رسد طرفهایی با اجرای دموکراسی و برگزاری انتخابات در سوریه مخالف هستند زیرا آنها قصد دارند اراده خود را به نام مصلحت مردم سوریه بر این کشور تحمیل کنند.
وی آغاز گفتگوها بدون پیش شرط میان دولت و معارضان سوری را گامی مؤثر در بازگشت آرامش و جلوگیری از خشونت دانست و افزود: برای توقف خشونت در شهرها ابتدا باید مانع ورود سلاح و اقدامات تروریستی شد.
جلیلی گفت: در صورتی که رأی مردم و خواسته‌های آنان مورد توجه قرار نگیرد و دموکراسی در این کشور تحقق نیابد، در آینده شاهد افزایش خشونت و بی‌ثباتی فراتر از مرزهای سوریه خواهیم بود که تمام منطقه را متأثر از خود خواهد کرد.
اخضر ابراهیمی نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور سوریه نیز در این دیدار با تقدیر از مواضع جمهوری اسلامی ایران در معادلات سوریه و عقلایی خواندن آن، بر راه حل سیاسی و پرهیز از خشونت در مسئله سوریه تأکید کرد.
وی افزود: در صورت مدیریت نشدن فضای سیاسی در سوریه احتمال شکل گیری و گسترش بحران در کل منطقه خاورمیانه افزایش می یابد.
 


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.