جلیلی خبر داد/۲/: ۱۶ و ۱۷ فروردین دور بعدی مذاکرات ایران و ۱+۵ در آلماتی

۰۹م اسفند ،

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان گفت: ۱+۵ پیشنهاد کرده است که برای شش ماه آینده گام‌های ملموس اعتمادسازی متقابل برداشته شود و پیشنهادهایی نیز در این زمینه ارائه شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، جلیلی در ادامه نشست خبری خود پس از پایان مذاکرات آلماتی گفت: تاکید جمهوری اسلامی ایران بر متوازن و هم زمان بودن گام‌ها بود.

وی ادامه داد: این پیشنهادات نباید نافی حقوق جمهوری اسلامی باشد. در این مبنا قرار شد جلسه کارشناسی در تاریخ ۲۸ اسفند در شهر استانبول برگزار شود و در تاریخ ۱۶ و ۱۷ فروردین‌ماه جلسه سیاسی میان ایران با ۱+۵ مجددا در آلماتی برگزار شود. این گفت‌وگوها را گامی مثبت می‌دانیم که می‌تواند با رویکرد سازنده و برداشته شدن گام‌های متقابل تکمیل شود.

جلیلی در پاسخ به سوال خبرنگاری دربارهٔ پیشرفت‌های فنی ایران در برنامه هسته‌یی و روند مذاکرات در آینده گفت: تمام فعالیت‌های هسته‌یی ایران در چارچوب معاهده ان‌پی‌تی آژانس بین‌المللی خواهد بود همچنان که بوده است. مسلما در این زمینه ظرفیت‌های خوب علمی که در کشور وجود دارد پیشرفت‌های خوبی را در زمینه‌های هسته‌یی برای ما رقم زده است. ما امروز در زمینه‌های مختلف با اتکا به ظرفیت‌های بومی و داخلی توانسته‌ایم در زمینه انرژی صلح‌آمیز هسته‌یی گام‌های مهمی برداریم.

ادامه دارد…


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.