جلیلی در دیدار اخضر ابراهیمی: هیچ جریانی نباید به جای مردم سوریه تصمیم گیری کند

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر لزوم جایگزینی روند سیاسی به جای هرگونه خشونت و روند نظامی در سوریه اظهار داشت:  نباید به هیچ جریانی اجازه داد به جای مردم سوریه تصمیم گیری کند.

سعید جلیلی صبح امروز در دیدار با اخضر ابراهیمی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه ضمن استقبال از تلاش وی، در نظر گرفتن مصلحت مردم سوریه را به عنوان کلید و رمز موفقیت هرگونه طرح پیشنهادی دانست.

جلیلی تنها راه حل مشکل این کشور را دمکراسی و احترام به خواسته های مردم و برگزاری انتخاباتی با استانداردهای لازم بیان کرد و افزود: البته به نظر می رسد طرف هایی با اجرای دموکراسی و برگزاری انتخابات در سوریه مخالف هستند زیرا آنها قصد دارند اراده خود را به نام مصلحت مردم سوریه بر این کشور تحمیل کنند.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در شورای عالی امنیت ملی، آغاز گفت و گوها بدون پیش شرط میان دولت و معارضان سوری را گامی موثر در بازگشت آرامش و جلوگیری از خشونت ها برشمرد و تاکید کرد: برای توقف خشونت ها در شهرها ابتدا باید مانع ورود سلاح و اقدامات تروریستی شد.

جلیلی تصریح کرد: در صورتی که رای مردم و خواسته های آنان مورد توجه قرار نگیرد و دموکراسی در این کشور تحقق نیابد، در آینده شاهد افزایش خشونت و بی ثباتی فراتر از مرزهای سوریه خواهیم بود که تمام منطقه را متاثر از خود خواهد کرد.

اخضر ابراهیمی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه نیز در این دیدار با تقدیر از مواضع جمهوری اسلامی ایران در معادلات سوریه و عقلایی خواندن آن، بر راه حل سیاسی و پرهیز از خشونت در مساله سوریه تاکید کرد.

وی افزود: در صورت مدیریت نشدن فضای سیاسی در سوریه، احتمال شکل گیری و گسترش بحران در کل منطقه خاورمیانه افزایش می یابد.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.