جلیلی در عراق: راه حل مسئله سوریه توقف خشونت‌ها است

سعید جلیلی در ادامه دیدارهای خود با مقامات عراقی با “فالح فیاض” دبیر شورای امنیت ملی، “سید عمار حکیم” رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق و “ابراهیم جعفری” رئیس ائتلاف ملی در پارلمان عراق دیدار و گفتگو کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار با همتای عراقی خود با اشاره به تحولات منطقه و فرصت‌های جدید پدید آمده بر ضرورت تقویت همکاریهای ایران و عراق در حوزه مسائل امنیتی تأکید کرد.

فالح فیاض نیز با حمایت از موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات سوریه، تصریح کرد: راه حل مسئله سوریه توقف خشونت‌ها و انجام گفت‌وگوهای ملی بدون دخالت‌های خارجی است.

 جلیلی و فیاض پس از مذاکرات خود با حضور در کنفرانس مشترک مطبوعاتی به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند. دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در این کنفرانس بار دیگر بر مسئولیت کشورهای حامی تروریست‌ها در سوریه نسبت به ربایش زائران ایرانی در این کشور تأکید کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان همچنین در دیدار با ابراهیم جعفری رئیس ائتلاف ملی عراق که همراه با ضیافت افطار ائتلاف ملی پارلمان عراق به مناسبت حضور هیئت ایرانی در عراق انجام شد، با اشاره به ریاست عراق بر اتحادیه عرب و ریاست ایران بر جنبش عدم تعهد در آینده نزدیک تأکید کرد هم افزایی ظرفیتهای دو کشور فرصت بزرگی برای کشورهای مستقل فراهم می‌سازد.

 جلیلی با اشاره به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های علمی و فناوری، پیروزی‌های مکرر جبهه مقاومت طی دو دهه اخیر و سقوط برخی دیکتاتورهای وابسته منطقه در جریان بیداری اسلامی، چشم انداز تحولات را بسیار مثبت ارزیابی و اظهار امیدواری کرد که عراق جدید که با سقوط صدام و اخراج بیگانگان ظهور یافته است، بتواند نقش تاریخی و موثر خود را نسبت به امت اسلامی ایفا کند.

 رئیس ائتلاف ملی عراق نیز با اشاره به مشترکات فراوان ایران و عراق در زمینه‌های تاریخی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی اظهار امیدواری کرد دو کشور بتوانند با استفاده از فرصت‌های جدید روابط راهبردی خود را در عرصه‌های مختلف تقویت کنند.

 نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی همچنین در دیدار سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، با اشاره به توطئه دشمنان برای آسیب زدن به انسجام ملی و امنیت عراق بر نقش مهم علمای مسلمان در خنثی سازی دسیسه‌های بیگانگان تأکید کرد.

 سید عمار حکیم نیز با تجلیل از رهنمودهای ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: دشمنان با آگاهی از چشم انداز وحدت و اقتدار امت اسلامی که با بیداری اسلامی تقویت شده است، از هیچ تلاشی برای فتنه انگیزی و ایجاد مانع در مسیر عزت امت فروگذار نمی‌کنند.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.