جلیلی: سوریه دژ محکم در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی / تحریم پذیرفتنی نیست

۱۶ام بهمن ،

سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی در دمشق پایتخت سوریه اعلام کرد: مردم و نظام سوریه بیش از همه می توانند دربارهٔ آینده سوریه و سرنوشت خود تصمیم بگیرند.

جلیلی نقش سوریه در دفاع از مقاومت را غیر قابل انکار دانست و تاکید کرد: زمانی که بعضی دولت ها مانند رژیم مبارک در مصر با رژیم صهیونیستی همراهی داشتند و بعضی دیگر مانند دولت بن علی در زمینه مسائل این رژیم سکوت می کردند اما سوریه همچون دژی مستحکم در برابر تجاوزها و بسیاره خواهی رژیم صهیونیستی بود.  سوریه یک دژ محکم در برابر تجاوز و بسیاره خواهی های رژیم صهیونیستی بوده و بی شک نظامی که چنین مقاومتی از خود نشان داده است بدون پشتیبانی مردم خود نمی تواند چنین کاری را انجام دهد.

جلیلی خاطر نشان کرد این را هیچ کس در دنیا نمی پذیرد که تحریم اقتصادی یک ملت و از بین بردن زیربناهای آن – دفاع از حقوق آن ملت است. آن چیزی که می تواند به شکل گیری گفتگوهای ملی کمک کند راه حل های سوری -سوری است و همه باید در زمینه ایجاد گفتگوهای ملی در سوریه کمک کنند تا در این چارچوب مردم دربارهٔ آینده خود مشورت و تصمیم گیری کنند.

سعید جلیلی در انتها تصریح کرد: معتقدیم هر قدر این روند تقویت شود سبب کاهش آلام مردم سوریه، تحقق سازوکارهای سیاسی و دمکراتیک و قرار گرفتن سوریه به عنوان دژ مستحکم دفاع از مقاومت در منطقه خواهد شد.

/۲۹۲۹۵

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.