جلیلی: سوریه هزینه مقاومت در برابر اشغالگران قدس را می‌پردازد

به گزارش ایرنا از دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی، سعید جلیلی در دیدار محمدجهاد اللحام رییس مجلس شعب سوریه با وی که عصر امروز(سه‌شنبه) صورت گرفت، هم چنین گفت: سوریه در دوره اخیر محور اساسی مقاومت بوده و حتی کشورهایی که در سال‌های گذشته در برابر اشغالگران ساکت و خاموش بوده‌اند، اعتراف می‌کنند که دستاوردهای مبارزات فلسطینی مرهون حمایت و پشیبانی سوریه است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این مساله، طبیعی است که دولت‌های غربی و آمریکا تلاش کنند انتقام خود را از دولت و ملت سوریه بگیرند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی همچنین به پشتیبانی برخی دولت‌های منطقه از تحرکات تخریبی و تروریستی در سوریه اشاره کرد و گفت: مردم منطقه به خوبی می‌دانند افرادی که حتی سابقه برگزاری یک انتخابات در کشور خود ندارند، نمی‌‌توانند مدعی دموکراسی در کشورهای دیگر باشند.

جلیلی افزود: در عین حال که ملت سوریه خواهان اصلاحاتی است که آنان را برای ترسیم سرنوشت و آینده سیاسی خود کمک کند، به هیچ وجه از دخالت بیگانگان در کشور خود استقبال نکرده و رفتارهای تروریستی را برنمی‌تابد.

دبیرشورای عالی امنیت ملی تاکید کرد که اصلاحات در سوریه باید مبتنی بر اراده، ابتکار و الگوی ملی و با مشارکت اقشار مختلف مردم سوریه است.

** ملت و دولت سوریه همچنان متحد استراتژیک مقاومت می‌مانند

محمدجهاد اللحام رییس جدید پارلمان سوریه نیز در این دیدار به وضعیت سیاسی و اجتماعی این کشور اشاره کرد وگفت: وضعیت کنونی سوریه برخلاف ادعایی است که رسانه‌های همسو با اردوگاه غربی تبلیغ می‌کنند.

وی همچنین ضمن تشکر از مواضع جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد: با وجود تلاش و سرمایه‌گذاری کشورهای مخالف، ملت و دولت سوریه با اتکاء به توان ملی مرحله کنونی را پشت‌سر خواهد گذاشت و همچنان متحدی استراتژیک برای جبهه مقاومت باقی خواهد ماند.

سیام*۲۰۲۳* ۱۴۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۳۰۷۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.