جمال شورجه: سیمرغ بسیار از ارزش جایزه کم می کند

۲۶م دیماه ،

سینماگران و انتظاراتشان از فجر سی و یکم/۵

سینما پرس-گروه سینما/ جمال شورجه تهیه‌کننده و کارگردان سینما با اشاره به کاهش تعداد سیمرغ های جشنواره فجر، گفت: توزیع بسیار سیمرغ از ارزش جایزه کم می کند.

به گزارش سینما پرس، شورجه در گفت‌وگو با ستاد خبری سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر گفت: به نظر من سیمرغی که تهیه کننده می گیرد نشان دهنده وزن و ظرفیت مندی است که در این تهیه کننده و صاحب فیلم دیده شده است و عادلانه هم داده شده بنابراین باید امتیاز ویژه ای به این ها داده شود تا سیمرغ ها اعتبار خاصی برای آن ها به همراه آورد.

این کارگردان برجسته کشورمان در ادامه گفت: شاید کم کردن سیمرغ ها و پرمحتوا کردن این امر سبب می گردد تا به اعتبار این اشخاص به شکل حرفه ای نگاه شود و آن‌ها بتوانند از این امکانی که بوجود آمده در سال های آتی به خوبی استفاده کنند بنابراین این کار در مجموع حرکت مثبتی است، در عین حال باید از اکثر اشخاصی که در تولید فیلم زحمت می کشند به نوعی قدردانی شود.

وی گفت: کیفیت ساختار در آثار بحث دیرینه ای است که لازم و ملزوم یکدیگر می باشند. کیفیت ساختار آثار همواره در تمامی ادوار سینمایی و جشنواره ها مطرح بوده که آثار ارائه شده به جشنواره ها به خصوص آثاری که برای بخش مسابقه انتخاب می شوند، باید از کیفیت مناسب و خوبی از نظر ساختار و قصه، کارگردانی، موسیقی و اجزا برخوردار باشند و به نظر می رسد این یکی از ارکان مهم فیلم است و هیچ فیلمسازی هم به دنبال ساختن اثری با کیفیت نازل و بد نیست و همه فیلمسازان تلاش می کنند تا آثار خوبی را از نظر کیفی تولید کنند. امسال فیلم های جشنواره باید از کیفیت خوبی هم از نظر داستان و هم از نظر ساختار برخوردار باشد.

کارگردان «۳۳ روز» در ادامه با بیان اینکه البته بحث اصلی مضمون فیلم ها است که همپای ساختار شکلی ساختار محتوایی هم باید ارزشمند و مناسب باشد، افزود: البته این نکته هم متناسب با اندیشه ها، فکرها و ظرفیت هایی که فیلمسازها دارند طراح می گردد. امسال نیز از نظر محتوا، آثار از حساسیت بالایی برخوردار می باشند ضمن اینکه آثار باید مضامین خوبی داشته باشند، البته در بخش ساختار کار به نوع داستان پردازی و محتوای انتخاب شده هم باید دقت کرد یعنی باید طوری طراحی داستان صورت گیرد تا مفهوم زیبا و مضمون مناسب را به خوبی ارائه دهد و با شکل درست داستانی و دراماتیزه کردن یک داستان برای انتقال مفهوم و داستان باید خوب پرداخته شود.

وی ادامه داد: در واقع این دو اصلی است که همپای هم ارزش دارد و فیلمسازها باید اهتمام داشته باشند و به طور قطع در جشنواره امسال هم چه در هیات انتخاب و چه در هیات های داوری بر روی این دو نکته اتکا می کنند و اهتمام لازم بر روی این دو موضوع را دارد و به طور یقین همه عزیزانی که برای این بخش ها انتخاب می شوند، این دو موضوع را درنظر خواهند گرفت.

کارگردان «حماسه مجنون» با بیان اینکه بخشی از ناکامی های اکران سال ۹۱ به سبب حاشیه سازی ها است، گفت: اکران ها در ابتدای سال ناموفق بود اما بعد از آن موفق از آب درآمد. شاید دو فیلم که کارگردان و تهیه کننده آن هم فکر نمی کردند از اقبال مردمی برخوردار شوند، با این جوسازی ها مردم کنجکاو شدند و به تماشای فیلم‌ها رفتند.

انتهای پیام/ن.ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۹۹۹۸


شبکه خبری سینمای ایران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.