جمعیت دانشجویی ایران در هندوستان چهار هزار نفر کاهش یافت

به گزارش ایرنا محمد حسین کریم روز سه شنبه در نشست بررسی مشکلات دانشجویان ایرانی مقیم ‘چندیگر ‘هند که با حضور سفیر ایران در محل انجمن اسلامی دانشجویان ‘چندیگر ‘ برگزار شد ، افزود: روند کاهش جمعیت دانشجویی در هندوستان ادامه خواهد یافت.

سرپرست دانشجویان ایرانی در شبه قاره هند افزود: رویکرد جدید نظارت و ساماندهی کاملا با اهداف علمی ایران و افقهای سند چشم انداز کشور همسو است.

کریم گفت: توجه دولت به تحصیلات تکمیلی کیفی و تبادل استاد و پژوهشگر دوره های دکترا به عنوان رویکرد جدید علمی ایران نیز در کاهش جمعیت دانشجویی در خارج از جمله هندوستان تاثیر بسزایی داشته است .

وی اظهار داشت: روند کاهش جمعیت دانشجویان ایرانی در هند با توجه به کاهش ورود دانشجویان جدید و افزایش فارغ التحصیلان و سیاست های انتقالی همچنان ادامه خواهد یافت .

به گفته او، در یک سال اخیر به شش هزار نامه و ایمیل دانشجویان در هندوستان پاسخ داده شد و در تمامی اوقات ارتباط دانشجویان با دفتر و مجموعه رایزنی علمی به صورت مجازی و الکترونیکی برقرار است .

کریم گفت: دانشجویان همچنین برای حل مشکلات دانشجویی خود با رابطین رایزن علمی که عمدتا از اعضای هیات های علمی دانشگاههای ایران و از بین افراد مجرب و دانشجویان تحصیلات تکمیلی و تشکیلاتی هستند در شهرها و مناطق حضور خود در ارتباط هستند.

وی همچنین در این نشست با تشریح ابعاد آسیب پذیری جوامع دانشجویی خارج از کشور در خصوص اهمیت و پیگیری امور دانشجویان توسط مسوولان به ویژه وزارت بهداشت تاکید کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند نیز در این نشست بر ضرورت حفظ وحدت و هوشیاری دانشجویان و پرهیز از تفرقه در خارج از کشور تاکید کرد.

‘سید مهدی نبی زاده ‘ با بیان فرازهایی از نقش ولایت و رهبری در مدیریت بحران های پس از انقلاب اسلامی در برهه های مختلف اظهار امیدواری کرد با رفع مسائل و مشکلات دانشجویی شرایط بهتر و انگیزه بیشتری برای موفقیت های علمی دانشجویان فراهم شود.

در این جلسه نیکخواه فر نماینده انجمن اسلامی دانشجویان چندیگر و ‘قربان حسینی ‘ مسئول امور علمی اتحادیه انجمن های اسلامی گزارشی از مسایل و مشکلات و وضعیت تحصیلی دانشجویان ایرانی در شهر چندیگر هند ارائه کردند.

هم اکنون کمتر از شش هزار دانشجو در هندوستان شامل حدود سه هزار نفر در حوزه جنوب ،دو هزار نفر در حوزه مرکزی و کمتر از یک هزار نفر هم در حوزه شمال این کشور مشغول به تحصیل هستند.

آساق ** ۵۸۹**۱۶۶۳**۲۰۴۷**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۳۳۲۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.