جمعی از مریدان امام (ره) از ترکیه، عازم زیارت مرقد مطهر آن حضرت شدند

در این گروه ۴۵۰ نفر از زنان و مردان اهل ترکیه حضور دارند که در قالب ۱۲ دستگاه اتوبوس از مرز ‘ گور بلاغ ‘ واقع در بخش بازرگان از توابع شهرستان ماکو وارد جمهوری اسلامی شده و روز ۱۴ خرداد ماه در آیین های بزرگداشت بیست و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) در تهران شرکت می کنند.

اعضای این گروه که شامل برادران شیعه و اهل سنت هستند در بدو ورود به خاک جمهوری اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ضمن تجلیل از شخصیت امام خمینی (ره) اعلام کردند ، برای تجدید میثاق با رهبر مستضعفان جهان و بزرگداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) به ایران آمده اند و حامل پیام های دوستی و اتحاد مردم ترکیه با مردم انقلابی ایران هستند.

آنان با تمجید از مبارزات ملت ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) در مقابل استکبا ر جهانی، به خصوص آمریکا و رژیم صهیونیستی تاکید کردند، حضرت امام خمینی (ره) آغازگر مبارزه ای است که وجه مشترک همه ملت های مسلمان جهان است، پیروزی ملت ایران نیز به منزله پیروزی همه ملت های مسلمان می باشد.

زایران حرم مطهر امام خمینی (ره) تاکید کردند، مردم مسلمان ترکیه در مبارزه با استکبار جهانی همواره و در همه حال در کنار ملت ایران قرار دارند و از هر حیث از مبارزات ملت ایران حمایت می کنند.

مهمانان خارجی بیست و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام (ره) اعلام کردند، رهبر کبیر انقلاب و بنیان گذار جمهوری اسلامی در تمام جهان شخصیتی شناخته شده و قابل احترامی است، امام خمینی (ره) رهبر همه مردم آزادی خواه و آزاد اندیش جهان است، حضور در آیین های ارتحال آن مرد بزرگ تاریخ اسلام افتخاری بس بزرگ است که امروز نصیب ما شده است.

آنان گفتند، که اغلب مردم ترکیه آرزو دارند روزی به ایران سفر کنند و از نزدیک مرقد مطهر خمینی کبیر را زیارت کنند.

به گفته زایران امام خمینی (ره) ، آنان با مطالعه افکار و اندیشه های حضرت امام راحل، اسلام را شناخته اند، شخصیت ، سیره عملی و اندیشه های آن بزرگوار موجب شده تا بسیاری از آزاد اندیشان در کشور ترکیه امام خمینی(ره) را با جان و دل دوست داشته باشند.

زایران ترکیه ای حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) در شهر بازرگان مورد استقبال مسوولین شهر قرار گرفته و پس از استراحت کوتاهی راه خود را به سوی تهران ادامه دادند.

۷۱۲۸/۵۸۳/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۵۲۲۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.