جمع آوری گارانتی های نامعتبر از بازار کامپیوتر/ تصویب آیین نامه تازه برای خدمات پس از فروش

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

رئیس اتحادیه صنف رایانه از تصویب آیین نامه خدمات پس از فروش و ضمانت نامه کالا و ارسال آن به سازمان حمایت از مصرف کننده خبر داد که براساس آن بزودی طرح جمع آوری گارانتی های نامعتبر از سطح بازار کامپیوتر اجرایی می گردد.
 
سید مهدی میرمهدی در گفتگو با مهر اظهار داشت: در ارتباط با خدمات پس از فروش و ضمانت نامه کالا، اتحادیه صنف رایانه، آیین نامه ای را مصوب و هفته قبل به سازمان حمایت از مصرف کننده ارسال کرده که در صورت موافقت این سازمان، مسئولیت جمع آوری گارانتی های نامعتبر از سطح بازار کامپیوتر به این اتحادیه سپرده شود.
 
وی پیش بینی کرد که تا پایان سال جاری تمامی گارانتی هایی که با قیمت های ۱۰، ۵ و ۳ هزار تومان برای یک کالای سرمایه ای فروخته می گردد و هیچ پشتوانه ای ندارد جمع آوری شود. براین اساس اتحادیه صنف رایانه از شرکتهای وارد کننده گوشی و نمایندگی های برندهای مختلف برای ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش، ضمانت نامه مالی خواهد گرفت تا شرکت مدنظر به تعهداتش نسبت به مصرف کننده پایبند باشد.
 
رئیس اتحادیه صنف رایانه بر احقاق حقوق مصرف کننده تاکید کرد و گفت: اسامی گارانتی های معتبر کالاهای دیجیتال بزودی در پورتال اتحادیه صنف رایانه قرار داده می گردد تا خریداران، کالاها را با گارانتی های معتبر خریداری کنند و چنانچه با مشکلی مواجه شدند می توانند کل خسارتشان را از اتحادیه دریافت کنند.
 
وی با بیان اینکه خریداران تبلت، لپ تاپ و pc در صورت هرگونه شکایت از خدمات پس از فروش کالای خود می توانند به اتحادیه صنف رایانه مراجعه کنند، تصریح کرد: تمامی کالاهای سطح بازار رایانه باید دارای گارانتی و برگه ضمانت باشند و چنانچه فروشنده ای به نداشتن گارانتی اظهار کند مرتکب تخلف شده است. در این راستا از خریداران می خواهیم در صورت ملاحظه این موارد به اتحادیه مراجعه کنند.
 
میرمهدی با تاکید براینکه قید نداشتن گارانتی در فاکتور خرید محصول، جریمه ای ۴ برابر مبلغ کالا به دنبال دارد ادامه داد: چنانچه فروشنده در فاکتور قید کند که این کالا گارانتی ندارد در صورت شکایت خریدار، این فاکتور مستقیما برای تعزیرات ارسال می گردد و فروشنده مجبور خواهد شد ۴ برابر مبلغ کالا را به دولت برگرداند و پول خریدار را نیز بازگرداند.
 
وی همچنین از شناسایی گارانتی های بی نام و نشان در بازار رایانه خبر داد و گفت: این شرکتها شناسایی و به آنها اخطار داده شده است.
 
رئیس اتحادیه رایانه با تاکید براینکه گارانتی غیر رسمی و رسمی باید برای ثبت نام و عضویت به این اتحادیه مراجعه کنند و تعهدنامه فعالیت امضا کنند گفت: با اجرای این آیین نامه بزودی گارانتی های نامعتبرها از رده تعمیرات و کارت گارانتی خارج می شوند. تنها گارانتی های رسمی مورد تایید ما می باشند و مابقی شرکتها می توانند با این شرکتها قرارداد بنندند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.