جملات معروف فرگوسن در دوران مربی‌گری

۱۹اردیبهشت،

دوره سر آلکس فرگوسن در منچستریونایتد سوای بر افتخارات گسترده‌ای که کسب کرد پر از جملات زیبا به یادماندنی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آلکس فرگوسن سرمربی منچستریونایتد روز چهارشنبه پس از ۲۶ سال حضور در تیم شیاطین سرخ اعلام کرد در پایان فصل بازنشسته می‌شود. فرگوسن که در بازی با وست‌بروموویچ هزار و پانصدمین حضور خود روی نیمکت مربی‌گری را تجربه خواهد کرد در طول دوران حضورش به عنوان سرمربی منچستریونایتد نقل قول‌های معروفی داشته که در زیر مرور می‌کنیم.

پس از اینکه به عنوان سرمربی منچستر انتخاب شد: چالش بزرگ من آن نیست که اکنون به عنوان سرمربی منچستر انتخاب شده‌ام، چالش بزرگ من شکست دادن لیورپول لعنتی است.

درباره قدرت گرفتن منچستریونایتد در لیگ برتر: انتظارات بسیاری از منچسترسیتی به خاطر خریدهای گرانقیمت آن‌ها وجود دارد. بعضی وقت‌ها شما همسایه پرسروصدایی دارید اما مجبورید با آن کنار بیایید. نمی‌توانید کار خاصی دربارهٔ آن انجام دهید.

درباره ژوزه مورینیو: مورینیو سرمربی بزرگی است. او همیشه من را رییس و آقای بزرگ یاد می‌کند اما اگر گفت‌وگوهای ما با یک نوشیدنی همراه شود، کمتر بهتر خواهد بود.

درباره آرسن ونگر: می‌گویند آرسن ونگر آدم باهوشی است، درست است؟ به ۵ زبان صحبت می‌کند. من یک پسر ۱۵ ساله ساحل عاجی دیدم که ۵ تا زبان صحبت می‌کند!

درباره رافائل بنیتس: فکر می‌کنم بنیتس بسیار دربارهٔ رزومه‌اش حساس است. او همیشه دربارهٔ رزومه‌اش صحبت می‌کند.

پس از درگیری با آلن پاردو، سرمربی نیوکاسل: روزنامه‌ها همیشه در این باره حساس بوده‌اند. تنها کسی که آن‌ها در این باره با او صحبت نکردند باراک اوباما بوده است زیرا او سرش شلوغ است.

درباره اتفاقی که سبب شد ابروی بکام توسط کفش پرتابی فرگوسن شکافته شود: اتفاق عجیبی بود. اگر صد یا یک میلیون بار دیگر این کار را انجام می‌دادم آن اتفاق رخ نمی‌داد.

درباره جنگ روانی تیم‌های ایتالیایی: اگر یک ایتالیایی به من بگوید که توی ظرف ماکارونی است من حتما آن را با سس امتحان می‌کنم تا مطمئن شوم.

درباره فیلیپو اینزاگی: این بچه باید در آفساید به دنیا آمده باشد.

درباره دیدن رایان گیگز به عنوان یک پسر بچه: من اولین باری که رایان گیگز را دیدم به یاد می‌آورم. او ۱۳ سالش بود و مثل یک فنر به داخل زمین می‌دوید.

درباره تصمیم وین رونی برای امضای قرارداد تازه: بعضی وقت‌ها شما به یک مزرعه نگاه می‌کنید و یک گاو را می‌بینید و فکر می‌کنید آن گاو از گاوی که خودتان در مزرعه خود دارید بهتر است.

درباره امیدواری رئال مادرید برای امضای قرارداد با رونالدو: فکر می‌کنید که من حاضر به انجام این قرارداد شوم؟ یا مسیح، نه به هیچ وجه. من به آن‌ها ویروس هم نمی‌دهم چه برسد رونالدو.

درباره پیروزی دیوانه کننده منچستر برابر بایرن در فینال لیگ قهرمانان ۱۹۹۹: فوتبال، جهنم خونین.

درباره بازنشستگی: تصمیم بازنشستگی تصمیمی بود که مدت‌ها به آن فکر می‌کردم. من این تصمیم را سرسری نگرفتم. اکنون زمان مناسبی برای بازنشستگی است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.