جملات و اشعار امام (ره) خوشنویسی می‎شود

۱۳خردادماه،

در یادواره ˝یاران آفتاب˝/

یادواره خوشنویسی ˝یاران آفتاب˝ به مناست قیام ۱۵ خرداد در پیشوای ورامین برگزار می‎‏شود.

امیرحسین طاهری، دبیر یادواره خوشنویسی “یاران آفتاب” که از ۱۵ تا ۱۸ خرداد به مناسبت قیام ۱۵ خرداد برگزار خواهد شد، در گفت‌وگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی هنرآنلاین دربارهٔ این یادواره توضیح داد: “یاران آفتاب” یادواره‌ای است که امسال دومین دوره آن در قالب بخشی از یک یادواره بزرگتر با عنوان “طلوع خرداد” و در شهرستان پیشوا برگزار می‎شود.

وی افزود: این یادواره در سه گرایش نستعلیق، شکسته نستعلیق و گرایش‎های نوین برگزار می‏ شود و هنرمندان شرکت کننده در آن اشعار و سخنان امام خمینی(ره)، احادیث، آیات قرآنی و جملاتی دربارهٔ ۱۵ خرداد را به صورت آثار خوشنویسی ارائه کرده‏اند.

دبیر بخش خوشنویسی این یادواره با بیان آنکه داوری آثار هنوز انجام نشده، اظهار کرد: پس از داوری ۱۱۰ اثر در نمایشگاه “یاران آفتاب” به نمایش درخواهد آمد.

طاهری افزود: تا کنون آثاری از خوشنویسان ۱۰ استان کشور مانند خراسان شمالی، مازندران، گیلان، تهران، قزوین، قم، همدان، کرمانشاه به دست ما رسیده است که بخش قابل توجهی از آنها به شرکت کنندگان سال قبل تعلق دارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه شهرستان پیشوا از یک سانتی متر فضای فرهنگی بی‎بهره است گفت: برای نمایش این آثار قرار است در حیاط امام زاده جعفربن الکاظم(ع) پیشوا چادر بزنیم و آثار را در آن نمایش دهیم.

یادواره “یاران آفتاب” برای معرفی شهرتان پیشوا به عنوان مبدا قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ برگزار می‏شود و آثار آن از ۱۵ تا ۱۸ خرداد در پیشوا به نمایش درمی‎آید.

انتهای پیام/
۶۵/۳۲

 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.