جمهوریت و اسلام اجزای جدایی ناپذیر انقلاب می باشند

وزیر راه و شهرسازی:

ایران > دولت– ممتازنیوز:
وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه جمهوریت و اسلام دو جزء جدایی ناپذیر انقلاب می باشند، گفت: ضروریترین وظیفه ما در شرایط کنونی اثبات کارایی نظام اسلامی است.

به گزراش پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی امروز ۲۰ بهمن ۹۲ در مراسمی که به مناسبت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این وزارتخانه برگزار شد، ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر، از انقلاب اسلامی به عنوان رخدادی بزرگ در قرن بیستم یاد کرد و اظهار داشت: برخلاف نهضت مشروطه و ملی شدن صنعت نفت که پس از آنها شاهد بازگشت دوباره استبداد به کشور بودیم، انقلاب اسلامی حرکتی بازگشت ناپذیر از استبداد به سمت استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود که در دل مردم ریشه دوانده است.

وی با اشاره به اهمیت استقلال و آزادی در انقلاب اسلامی ایران،‌افزود: باید توجه داشته باشیم که نمی توان یکی از این دو اصل را به بهانه دیگری محدود کرد . همانگونه که اسلام و جمهوریت نیز دو جزء جدایی ناپذیر انقلاب،‌محسوب می شوند.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه ایران و اسلام را نمی توان از یکدیگر جدا کرد، ادامه داد: نتیجه پایداری و پاسداری از انقلاب اسلامی دستاوردهای بزرگی بود که نصیب ملت ایران شد.

وی با بیان اینکه ما به عنوان میراث دار دستاوردهای انقلاب اسلامی و اشخاصی که از مردم حقوق می گیریم و ظیفه داریم کارامدی نظام اسلامی را اثبات کنیم، تصریح کرد: باید ثابت کنیم‌ کارایی نظام اسلامی از نظام سلطنتی بیشتر است و می تواند ملت ایران را در رقابت های مختلف سربلند نگه دارد.

آخوندی ادامه داد: همت ما است که پرچم جمهوری اسلامی ایران که ریشه در جان ،‌هویت و فرهنگ ما دارد را سرافراز نگه خواهد داشت.

وی با تاکید بر جایگاه مهربانی کردن به یکدیگر در اسلام و انقلاب، گفت: در حالی که مدتی است شاهد بعضی افراط، تفریط ،‌ تندروی و خشونت ها هستیم باید به خویشتن بازگردیم و ضمن سرکوب خشم در داخل خود،‌مهربانی را سکه روزگار کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به ثمررسیدن انقلاب بخاطر پیام مهربانی امام (ره) بود،‌اظهار داشت: همه به یاد داریم که مردم در شرایط سخت چگونه به یکدیگر مهربانی می کردند.

وی اظهار امیدواری کرد: ملت ایران همچنان مانند قبل استقلال، آزادی و سرافرازی خود در صحنه های مختلف را حفظ کند.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.