جمهوری اسلامی ایران آماده رفع نگرانی‌های مشروع طرف مقابل است

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

قائم مقام وزیر خارجه ایران در دیدار معاون وزیر خارجه کرواسی:

قائم مقام وزیر خارجه کشورمان با اشاره به مذاکرات ایران و گروه ۱+۵، گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده رفع نگرانی‌های مشروع طرف مقابل است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛«یوشکو کلیسریچ» معاون وزیر امور خارجه کرواسی که به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده، با مرتضی سرمدی قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به رویکردهای سیاست خارجی هر دو کشور، افزود: ایران برای گسترش تعامل با دیگر کشورها، از روند رو به گسترش مناسبات با کرواسی استقبال می‌کند.
 
سرمدی تصریح کرد: دو کشور می‌توانند در چارچوب اتحادیه اروپا و در حوزه روابط دوجانبه همکاری‌های گسترده‌ای را با یکدیگر داشته باشند.
 
قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵، افزود: جمهوری اسلامی ایران آماده رفع نگرانی‌های مشروع طرف مقابل است.
 
 سرمدی اضافه کرد: تحولات مثبتی در منطقه از جمله انتخابات در کشورهای عراق، افغانستان و سوریه رخ داده، اما همچنان در مورد موضوع تروریسم و افراط گرایی نگرانی وجود دارد و لازم است این امر مهار شود و این موضوع باید در سوریه مورد توجه قرار گیرد.
 
یوشکو کلیسریچ معاون وزیر امور خارجه کرواسی در این دیدار با تأکید بر لزوم افزایش مبادلات تجاری بین دو کشور، گفت: با توجه به نقش مهم ایران در منطقه، سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران بسیار تاثیرگذار است.
 
معاون وزیر امور خارجه کرواسی با تاکید بر حق همه کشورها در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای ابراز امیدواری کرد که توافق نهایی بین ایران و گروه ۱+۵ بر سر موضوع هسته‌ای حاصل شود.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. حسین:

    زرشک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.