جمهوری خواهان به دنبال حذف جرج بوش

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبسایت خبری هافینگتن پست در حالی که دموکرات به دنبال بازگرداندن فعالانه بیل کلینتون رئیس جمهور دو دوره ای خود به کمپین انتخاباتی ۲۰۱۲ هستند، کمپ جمهوری خواهان به دنبال حذف جرج بوش رئیس جمهور دو دوره ای خود هستند.

خانواده بوش پدر و برادر جرج بوش حمایت رسمی خود را از میت رامنی اعلام کرده اند اما جرج بوش از صحنه سیاست به دور است و این روزها فرصتی برای اظهار نظر پیدا نکرده است.

هافینگتن پست می نویسد اینگونه به نظر می رسد برای جمهوری خواهان هشت سال از تاریخ آمریکا رخ نداده است.

در حالی که بیل کلینتون در انتخابات ۲۰۱۲ برای نامزد دموکرات ها فعالیت تبلیغاتی انجام می دهد، نامزد جمهوری خواهان، میت رامنی، حتی اشاره ای هم به رئیس جمهوری که پس از کلینتن و پیش از اوباما در کاخ سفید بوده، نمی کند.

بیل کلینتون در مجمع ملی حزب دموکرات که در آن نامزد این حزب برای شرکت در انتخابات ۲۰۱۲ معرفی می شود، نقشی کلیدی ایفا خواهد کرد.

اما جرج بوش چندی پیش اعلام کرد که در مجمع ملی حزبش شرکت نخواهد کرد، در واقع حزب جمهوری خواه برنامه ای برای دعوت او نداشته است.

برای اولین بار در تاریخ امریکا، آخرین رئیس جمهور حزبی که در کاخ سفید بوده در مجمع ملی حزبش شرکت نمی کند.

هافینگتن می نویسد جمهوری خواهان با دعوت نکردن بوش به مجمع ملی حزبشان قصد دارد با استفاده از حافظه ضعیف آمریکایی ها و پاک کردن نام یک رئیس بدنام جمهور جمهوری خواه، یک جمهوری خواه دیگر را علم کنند.

هافینگتن می افزاید جمهوری خواهان قصد دارند تمام نشانه های دولتی را از حافظه آمریکا یی ها پاک کند که به دروغ به مردم آمریکا گفت عراق سلاح کشتار جمعی دارد و آمریکا را وارد جنگی کرد که مازاد بودجه ۵ تریلیون دلاری را به کسری بودجه ۶ تریلیون دلاری تبدیل کرد، بزرگترین طرح کاهش مالیات ثروتمندان را در تاریخ آمریکا تصویب کرد، به شرکت های نفتی و دارویی نظامی خصوصی کمک های مالی هنگفت کرد، و همین شرکت ها وال استریت و فاجعه وال استریت را به بار آوردند و کنگره دوباره با پول مالیات دهنگان آمریکایی این شرکت ها را از ورشکستی نجات داد و اقتصاد آمریکا دچار بلایی بزرگ گشت.

هافینگتن پست با انتقاد از نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ۲۰۱۲ وی را شخصی همانند جرج بوش معرفی می کند که نقاط مشترک فراوانی با هم دارند.

هم بوش و هم رامنی در یک خانواده ثروتمند به دنیا آمده اند، فرزند سیاستمداران سرشناسی بوده اند که نامزد ریاست جمهوری بوده اند، هر دو با شرکت های تجاری و نخبگان اقتصادی ارتباط نزدیکی دارند، هر دو فاقد هر گونه سیاست پایا و مشخص هستند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.