جمهوری غنا خواستار راه حل سیاسی برای برون رفت سوریه از بحران است

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

نماینده پارلمان غنا گفت: پارلمان این کشور خواستار راه حل سیاسی برای حل مناقشات است و ما آرزو می‌کنیم صلح و اتحاد به کشور سوریه بازگردد زیرا مردم این کشور درخور این صلح می‌باشند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نماینده جمهوری غنا در دومین اجلاس روسای کمیسیون‌های سیاست خارجی مجالس کشورهای دوست سوریه که در تاریخ ۱۱ خرداد در هتل اسپیناس خلیج فارس برگزار شد، در ابتدای سخنانش آرزوی مو.فقیت برای کشور سوریه را داشت و گفت: خیلی از سوری‌ها در کشور غنا زندگی می‌کنند و در حال حاضر هم هستند و احساس می‌کنند که در خانه دومشان زندگی می‌کننند. 

وی ادامه داد: سوری‌ها به عنوان تجار در کشور ما اقامت دارند و نقش مهمی در رشد اقتصادی غنا داشتند، جمهوری غنا بعد از بحرانی که در سوریه رخ داد بسیار متأثر شد و وظیفه ما کمک برای حل بحران است.  
 
وی تأکید کرد: این را مسئولیت خود می‌دانیم و به دنبال یافتن راه حل بحران سوریه هستیم زیرا خونریزی، مرگ و مهاجرت در این کشور رخ داده و جان هزاران نفر در این کشور به ویژه زنان و کودکان گرفته شده است. 

نماینده پارلمان غنا تأکید کرد: پارلمان این کشور خواستار راه حل سیاسی برای حل مناقشات است و آرزو می‌کنیم صلح و اتحاد به کشور سوریه بازگردد زیرا مردم این کشور درخور این صلح می‌باشند و برای اصلاح این بحران از آرمان‌های آنان حمایت می‌کنیم. 

وی اضافه کرد: آنان حق تعیین سرنوشت برای آینده‌شان دارند و میان قومیت‌های مختلف تفرقه‌هایی صورت می‌گیرد و منجر به این می‌شود که این کشور متزلزل گردد.
 
وی افزود: آرزو می‌کنیم که نقش آشکار حقوق بشر در این کشور خود را نشان دهد و خیلی زود صلح و اتحاد به این کشور بازگردد به این کشور تبریک می‌گویم و امیدوارم که انتخاباتش را با موفقیت به انجام رساند. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: از ایران برای برگزاری این جلسه و میزبانی‌اش تشکر می‌کنم و امیدوارم این کنفرانس احقاق حقوق حقه مردم سوریه را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/ 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.