جنایت الحوله تاوان حمایت مردم این منطقه از ارتش سوریه است

به گزارش ایرنا از دمشق، در این پیام که دوشنبه شب منتشر شد ضمن تشریح نحوه درگیری ۹ ساعته افراد مسلح از سه محور با پست های بازرسی ارتش سوریه تاکید شده است که این افراد به صورت سازمان یافته و با تعیین ‘ساعت صفر’ و بهره گیری از سلاح سنگین و به قصد ارتکاب جنایت به منطقه الحوله حمله کردند.

در حمله جمعه شب عناصر مسلح به الحوله ۹۲ نفر از جمله ۲۵ کودک زیر ده سال کشته شدند.

در بخشی از پیام وزارت خارجه سوریه در پاسخ به ادعای رسانه های تبلیغاتی مخالفان مبنی بر حمله توپخانه ای ارتش به الحوله آمده است که اگر چنین بود دست کم می بایست گرد و خاک و یا جراحات ناشی از گلوله های توپ بر اجساد کشته شدگان مشهود باشد.

این پیام تاکید کرد که سوریه برای یافتن جنایتکاران و قاتلان کودکان و محاکمه آنها از هیچ کوششی دریغ نمی ورزد.

وزارت خارجه سوریه افزود که کمیته سه جانبه متشکل از وزارت دفاع، وزارت کشور و قوع قضائیه تشکیل شده است تا موضوع را بررسی و ظرف سه روز آینده نتیجه را اعلام کند.

این وزارتخانه تاکید کرده است که حفاظت از جان شهروندان از دست تروریست های حمایت شده از سوی بیگانگان بر اساس قوانین سوریه و تعهدات بین المللی جزو وظایف دولت است و از این رو هرگونه اتهام وارد شده به دولت مبنی بر دخالت در کشتار شهروندان بیگناه را رد می کند.

بر اساس این پیام، عملیات جنایتکارانه گروه های تروریستی با حمایت بیگانگان همواره پیش از برگزاری نشست شورای امنیت و یا در آستانه ایجاد راه حل (برای بحران سوریه) افزایش می یابد.

در بخش دیگری از این پیام آمده است که در پنجم مارس سال جاری میلادی ( اسفند سال گذشته ) و یک روز قبل از برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل نیز گروه های تروریستی وابسته به القاعده جنایت مشابهی در شهرک کرک اللوز از توابع حمص مرتکب شدند که طی آن ۱۵ نفر از جمله یک زن و چهار فرزندش جان خود را از دست دادند.

وزارت خارجه سوریه یک بار دیگر تاکید کرد: آنچه اتفاق افتاد صدق ادعای دولت سوریه مبنی بر وجود گروه های تروریستی حمایت شده از خارج را نشان می دهد. کشورهای خارجی مشخصی که تروریسم را بر سوریه تحمیل کرده و خون شهدای سوری را دست مایه حملات تبلیغاتی خود قرار داده اند.

خاورم**۱۴۳۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۵۷۸۴۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.