جنایت “کلرادو” بازار فروش اسلحه در آمریکا را گرم کرد

گزارش‌های رسیده از افزایش فروش سلاح گرم در آمریکا متعاقب تیراندازی کلرادو خبر می‌دهند و علت این افزایش فروش نیز نگرانی مردم از اعمال محدودیت‌های بیشتر در خریداری اسلحه گرم عنوان شده است.

به نقل از خبرگزاری “آسوشیتدپرس”، خریداران سلاح گرم در آمریکا که نگران اعمال محدودیت های جدید مالکیت اسلحه از سوی سیاستمداران مخالفت حمل سلاح گرم متعاقب قتل عام صورت گرفته در سالن سینمای ایالت “کلرادو” هستند، به خرید اسلحه روی آورده اند به طوریکه فروش این سلاح بعد از تیراندازی کلرادو در آمریکا جهش داشته است.

بر اساس این خبر، در ایالت کلرادو که صحنه تیراندازی روز جمعه و مرگ ۱۲ نفر و جراحت ده ها تن دیگر بود، فروش اسلحه سه روز بعد از وقوع این حادثه جهش داشته است و مقامات ایالتی بررسی سابقه (رسیدگی به سوء سابقه) ۲ هزار و ۸۸۷ نفر از مردم این ایالت را که درصدد خرید اسلحه گرم هستند،‌ به ثبت رسانده اند که این میزان ۲۵ درصد بیشتر از متوسط فروش روزهای جمعه و شنبه سال ۲۰۱۲ و ۴۳ درصد بیشتر از فروش هفته گذشته آن بوده است.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، فروش اسلحه روز به روز در نوسان است اما جدا از ایالت کلرادو، فروش سلاح گرم در خارج از این ایالت نیز جهش داشته است به طوریکه در محله “کینگ” بندر سیاتل واشنگتن نیز درخواست اخذ مجوزهای حمل پنهان اسلحه در مقایسه با دوره زمانی مشابه خود در سال گذشته میلادی تقریبا دو برابر شده است.

در ادامه این خبر آمده است که ایالت فلوریدا نیز روز جمعه ۲ هزار و ۳۸۶ مورد بررسی سابقه به ثبت رسیده است که این میزان ۱۴ درصد از هفته پیش آن بیشتر است؛ میزان فروش اسلحه در ایالت “اورگان” نیز روز جمعه و شنبه هفته جاری ۱۱ درصد بیشتر از ماه پیش آن گزارش شده است.

“اف بی آی” اعلام کرده است که ماه های ژوئن و جولای در طول دهه گذشته، همواره کمترین شاهد کمترین میزان فروش اسلحه گرم بوده اند.

خبر افزایش فروش سلاح گرم در آمریکا در شرایطی گزارش می شود که “جیمز هولمز” متهم به تیراندازی در یک سینما در کلرادوی آمریکا که منجر به کشته شدن ۱۲ نفر و مجروح شدن بیش از ۵۰ نفر شد برای اولین بار در تاریخ مدرن آمریکا سه روز پس از ارتکاب جرم در دادگاه تفهیم اتهام حاضر شد؛ دادگاه ابتدایی بسیار کوتاه بود و قرار است دادگاه بعدی در ۳۰ جولای برگزار شود.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.