جنبش‌دانشجویی در جنگ ۲۲ روزه و ۳۳ روزه امتحان خود را پس داده است

۲۷ آبان ،

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در نشست خبری تشکل‌های دانشجویی:

دبیرسیاسی انجمن اسلامی مستقل گفت: جنبش دانشجویی با عملکرد خود، تأثیر به‌سزایی بر افکار مردم دیگر کشورها در طول حوادث اخیر منطقه داشته‌است.

به گزارش تفسیری خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، علیرضا کریمی، دبیرسیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل عصر امروز(شنبه) در نشست خبری تشکل‌های دانشجویی در محکومیت حملات رژیم صهیونیستی به غزه گفت: اصل رژیم اسرائیل به عنوان یک حکومت جعلی بعد از جنگ جهانی دوم مطرح بوده و در مشروعیت خود دچار بحران است لذا برای حل این بحران دست به کشتار می‌زند.

وی با اشاره به اشتباهات استراتژیک رژیم صهیونیستی گفت: این رژیم در طول چند سال اخیر با سه تجربه ناکام در عقب‌نشینی از جنوب لبنان، جنگ ۳۳ روزه لبنان و جنگ ۲۲ روزه غزه مواجه بوده و این مسئله سبب بی‌آبرویی این رژیم جعلی نزد افکار عمومی شده است.

این فعال دانشجویی ادامه داد: باید در عقل اشخاصی که گرداننده این رژیم می باشند، شک کرد، چرا که  مردم غزه و  جنبش‌حماس از جنگ‌های پیشی قوی‌تر شده‌اند و در منطقه نیز آزادی بیشتری برای مسلمانان به‌وجود آمده است.

کریمی با اشاره به گسترش بیداری اسلامی در منطقه افزود: پدیده بیداری اسلامی که نشأت گرفته از انقلاب اسلامی ایران است تاکنون توانسته حاکمان فاسد را خلع و مردم سرزمین‌های مختلف را به اهداف والای اسلامی خود نزدیک سازد.

این فعال دانشجویی با اشاره به نقش کشورهای منطقه در بروز جنگ در غزه تصریح کرد: موضع منافقانه ترکیه برهمگان مشخص شده و اتحادیه عرب نیز در مورد بحرین و بیداری اسلامی سریعاً موضع گرفته و هم‌راستای استکبار جهانی در حرکت بوده و به دلیل بروز بحران در سوریه و حمایت کشورهای مذکور از این بحران، رژیم صهیونیستی آسوده‌خاطر به حملات خود علیه مردم فلسطین دست زده است.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل به نقش دانشجویان ایرانی اشاره کرد و  گفت: دانشجویان با تجمعات و اعتصاب‌هایی که در طول حوادث مختلف در منطقه از خود نشان داده‌اند سبب رشد بیداری در داخل دانشجویان منطقه شده و باید بدانیم که دانشجویان می‌توانند موج‌آفرینی کنند.

کریمی در ادامه به نقش ایران در کمک‌رسانی به مردم غزه اشاره کرد و افزود: با توجه به ریاست ایران بر جنبش عدم تعهد، دولت جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در حل این مسئله نقش به‌سزایی داشته باشد.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در پایان به عملکرد جنبش دانشجویی و کمک به مردم غزه پرداخت و خاطرنشان کرد: در جنگ‌های ۲۲ روزه و ۳۳ روزه، تشکل‌ها و جنبش‌های دانشجویی امتحان خود را پس داده‌ و توانسته‌اند با شور و هیجان به تجمعات ده‌ها هزار نفری دست بزنند و در افکار مردم دیگرکشورها نیز تأثیر بگذارند لذا ما حاضریم برای مقابله با رژیم صهیونیستی و آزادی قدس شریف دست به اسلحه ببریم و در این راه، همگی گوش به فرمان رهبری هستیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.