جنبش ملت‌های ستمدیده حرکتی ادامه دار و عمیق است

به گزارش ایرنا، ‘علی عسگری’ روز دوشنبه در نشست خبری نخستین جایزه جهانی بیداری افزود: شرایط امروز دنیا باعث شده که موضوع جنبش ها و حرکت های ضد استبدادی و استعماری در تمام دنیا به عنوان یک پدیده واقعی و اصیل شناخته شود.

به عقیده این مقام مسوول، امروز ملت ها به مرحله ای از آگاهی رسیده اند که جهت آن به طور کامل اسلامی و گرایش آن به سمت دین است، هرچند که مطالبات اقتصادی و اجتماعی هم دنبال می کند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادامه داد: باور ما براین است که این بیداری تنها مختص به کشورهای اسلامی و منطقه خاورمیانه نیست و در سایر ملت ها نیز اعتراض به نگاه های سرمایه داری شکل گرفته است.

عسگری افزود: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضرورت حمایت از حرکت های مردمی را به شکل فرهنگی و هنری احساس کرد و به منظور پشتیبانی از جنبش بیداری شکل گرفته جایزه ای را تحت عنوان ‘جایزه جهانی بیداری’ طراحی کرد.

وی یادآور شد: تمام تلاش برگزار کنندگان این رقابت هنری این بود که این جایزه به صورت بین المللی برگزار شود و در حد و اندازه جشنواره های فرهنگی هنری فجر طراحی شود.

عسگری به تشکیل شورای سیاستگذاری جایزه جهانی بیداری اشاره کرد و توضیح داد: پس از انتخاب محورها، جهت گیری و موارد این رقابت، فراخوان آن منتشر شد که با استقبال خوب هنرمندان داخلی و خارجی روبرو شد.

وی همچنین از برگزاری این رقابت در سال های آینده خبر داد و گفت: تلاش براین است که این رویداد هنری در سال های آینده هم برگزار شود چرا که باور ما بر این است که اعتراض مردم به استبداد و استعمار تنها اختصاص به این روزها ندارد و حرکتی دنباله دارد است.

رییس جایزه جهانی بیداری خاطرنشان کرد: سال آینده این رقابت هنری علاوه بر رشته های کاریکاتور، پوستر و عکاسی در سایر رشته های تجسمی و حتی رشته هایی چون ادبیات ،موسیقی و فیلم نیز به شکل گسترده تری برگزار می شود.

عسگری درباره برگزاری جشنواره ها و یا رقابت هایی با مضمون بیداری در سایر کشورها گفت: در حوزه تئاتر و با عنوان بیداری(Awakening) در ارتباط با اعتراض به قانون برده داری آمریکا برنامه ای برگزار می شد، اما با مفهوم بیداری در دوران معاصر تا به حال رویداد هنری برگزار نشده است.

جایزه جهانی بیداری با موضوع ‘بیداری، حقیقت دنیای امروز، نوید بخش فردای نیک’ و در سه رشته کاریکاتور، پوستر و عکاسی برگزار می شود.

نمایشگاه آثار برتر این رقابت ۲۴ اردیبهشت ماه در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) به معرض نمایش گذاشته می شود.

فراهنگ**۹۱۷۳**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۳۰۵۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.