جنبش وال استریت آغاز طوفانی در جامعه آمریکا است

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی حدادعادل در جشنواره کاریکاتور وال استریت که در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، با بیان اینکه موضوع جنبش وال استریت از جهات مختلف قابل تأمل است، گفت: برای امثال بنده سال ها این سوال وجود داشت که چرا از داخل جامعه آمریکا فریاد و اعتراضی برعلیه ظلم دیده نمی شود.

وی افزود: بنده همیشه از خود سوال می کردم آیا در جامعه ۲۵۰ میلیونی آمریکا، ۱۰۰ نفر هم وجود ندارند که نسبت به انهدام یک هواپیمای ایرانی توسط دولت آمریکا در خلیج فارس اعتراض کنند؟

حدادعادل همچنین به حمله آمریکا به عراق و افغانستان اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه اقدامات غیرمنطقی و غیرانسانی زیادی در جامعه آمریکا مشاهده می شود، اما هیچ واکنش ملموس از داخل کشور آمریکا دیده نمی شد.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب ادامه داد: هنگامی که جنبش وال استریت ایجاد شد و جوانان آمریکایی به صراحت در مقابل نظام سرمایه دار ایستادند، بنده مقداری امیدوار شدم که جامعه آمریکا که سرش را از خاک بیرون آورده تبدیل به یک درخت ریشه دار خواهد شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آمریکایی ها همواره برای انسجام ملی خودشان دنبال دشمن خارجی می گردند و این سیاست مشخص این کشور است، افزود: اتخاذ سیاست دشمن خارجی برای این است که ملت آمریکا از داخل متلاشی نشود. آمریکایی ها همواره جامعه خود را از وجود مارکسیسم می ترساندند اما با فروپاشی مارکسیسم آمریکایی ها از نظر دشمن خارجی کم آوردند.

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه از بین رفتن مارکسیسم موجب شد آمریکایی ها اسلام‌هراسی را برای انسجام داخلی خود ترویج کنند، گفت: معتقدم قصه ۱۱ سپتامبر برنامه ای در همین جهت بود که ملت آمریکا از اسلام و مسلمانان وحشت کنند و منسجم شوند تا سیاستمداران و صهیونیسم‌های موجود در آمریکا بتوانند از این انسجام داخلی بهره خود را ببرند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه علی رغم همه تلاش ها برای ترویج اسلام‌هراسی این روش ها به تدریج کارایی خود را از دست داده است و از درون جامعه آمریکا اعتراضاتی بلند شد، گفت: ملت آمریکا به جای اینکه با سیاستمداران خود همراهی کند و انگشت نشانه خود را به بیرون آمریکا متوجه کند، توجه خود را به نظام سرمایه داری و موضوع وال استریت جلب کردند که این یک تحول در داخل جامعه آمریکا بود.

رئیس موقت فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه جنبش وال استریت آثار داخلی در جامعه آمریکا به جای گذاشت، یادآور شد: اندیشه مقابله با نظام سرمایه داری با پیدایش جنبش وال استریت به محیط‌های دانشجویی گسترش پیدا کرد که البته بحران اقتصادی، بیکاری و سقوط اقتصادی این وضعیت را تشدید خواهد کرد.

وی با اشاره به تنفر مردم آمریکا از بوش پسر و باراک اوباما گفت: براساس گزارش های رسمی منفورترین رؤسای جمهور در تاریخ آمریکا بوش پسر و باراک اوباما هستند که همین حکایت از بحران در داخل آمریکا دارد و نشان می دهد جنبش وال استریت موجی است که در اقیانوس آغاز شده و فکر می کنم این جنبش آغازی برای یک طوفان در درون جامعه آمریکا است.

حدادعادل به آثار خارجی جنبش وال استریت نیز اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین آثار خارجی جنبش وال استریت نفی خوش بینی به آمریکا است؛ چراکه در کشور ما روزگاری خیلی از روشنفکران و ملی گرایان به آمریکا خوش بین بودند و در دورانی که عده زیادی از وطن خواهان از دست استعمار انگلیس و روسیه تزاری به سطوح آمده بودند، برخی تصمیم گرفتند برای رهایی به آمریکا پناه ببرند.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه جنبش وال استریت سبب خواهد شد آنهایی که آمریکا را بهشت موعود می دانند، قدری چشمانشان را بازتر کنند، گفت: این جنبش موجب شده است شعارهای آمریکایی ها برای کشور ما بی اثر شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در فتنه ۸۸ رسانه های غربی مانند صدای آمریکا و بی بی سی هر ۱۵ دقیقه یکبار از برخوردهای خیابانی، خشونت و خستگی مردم خبر می دادند، اما شاهدیم در زمانه کنونی عین اتفاقاتی که این رسانه ها از کشورهای دیگر به دروغ پخش می کردند، هم اکنون به صورت واقعی در کشور خودشان اتفاق افتاده است.

 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه اتفاقاتی نظیر جنبش وال استریت روزی مردمی و ماندگار خواهد شد که به جامه هنر دربیاید، گفت: باید تلاش ها برای مردمی کردن جنبش وال استریت ادامه یابد تا چهره دروغ بزرگ جهان یعنی آمریکا برملا شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.