جنجال‌های یکی از حماسه سازان ملبورن

۱۰م آذر ،

به گزارش ممتازنیوز، بخشی از برنامه دیشب نود با توجه به قرار داشتن در سالروز حماسه ملبورن به بررسی اتفاقات و خاطرات دیدار ایران و استرالیا اختصاص داشت. ابراهیم تهامی یکی از بازیکنان موثر ایران در آن مسابقه مهمان برنامه نود بود.

ابراهیم تهامی ضمن گله از اینکه فراموش شده در مورد اتفاقات بازی ایران و استرالیا گفت: ویرا من را بسیار دوست داشت. او وقتی فهمید من در ترکیب قرار ندارم بسیار ناراحت شد. من فکر می کنم ترکیب ایران را از تهران انتخاب کرده بودند. سعداوی نباید در آن مسابقه به صورت ثابت بازی می کرد.

وی در مورد درگیری که شب قبل از بازی سر میز شام بوجود آمده بود اضهار داشت: درگیری لفظی بین خداداد عزیزی و علی دایی رخ داد که بازیکنان آن ها را جدا کردند. من چون در آن سوی میز نشسته بودم متوجه نشدم چه چیزی سبب این درگیری شد.

تهامی افزود: تنها کسی که از بازیکنان بازی ایران و استرالیا به جام جهانی نبردند من بودم. اگر جای خداداد گل می زدم و دوگل دیگر نیز بعد از آن به ثمر می رساندم باز هم من را به جام جهانی نمی بردند. چرا که از من خوششان نمی آمد. سراج و لطیفی حقشان نبود به جام جهانی بروند. حتی یک نفر که از دوستان من هم است و نمی خواهم نامش را ببرم با وجود اینکه تازه گچ پایش را باز کرده بود به جام جهانی رفت و یک دقیقه نیز بازی نکرد.

وی اذعان کرد: اگر من در جام جهانی بودم اینقدر به خودم اعتماد داشتم که می توانستم تیم ملی را به مرحله بعدی جام جهانی ببرم! آن هایی که نگذاشتند من به جام جهانی بروم را نه در این دنیا و نه در آن دنیا نمی بخشم.

وی در مورد اینکه چه کسی مخالف حضور او در تیم ملی بود گفت: در آخرین سفری که با تیم ملی به تورنمنت چهارجانبه هنگ کنگ داشتیم با مهرداد میناوند در مکانی حضور یافتیم که نباید می رفتیم. مهرداد داخل حضور داشت و من کنار در بودم. نمی دانم چرا مهرداد که داخل بود را به جام جهانی بردند اما من را که خارج حضور داشتم نبردند!

تهامی با اعلام اینکه بازیکنی مثل او به فوتبال نخواهد آمد در مورد اینکه آیا تیم ملی به جام جهانی صعود می کند عنوان کرد: با منطق من فکر می کنم نباید به جام جهانی برویم البته مثل تمام ایرانی ها آرزو دارم این اتفاق بیفتاد.

فردوسی پور اعلام کرد مهرداد میناوند تماس گرفته و اعلام کرده نباید این  حرف ها زده می شد که تن خانواده من بلرزد و مادرم به بیمارستان برود. به خاطر دهداری ها، بختیاری زاده و سعداوی جواب شما را نمی دهم. درخواست می کنم یک روز به من فرصت بدهید تا بیایم صحبت کنم. ای کاش تهامی با وجدان تر برخورد می کرد.

تهامی در زمان تعویض خود در جریان بازی تاریخی ایران و استرالیا زمان بسیاری از بازی را تلف کرد؛ وی در این خصوص گفت: در زمان خارج رفتن من از زمین بازی استیلی به من گفت بند کفشهایت را بازکن تا زمان بازی تلف شود! اما علی دایی می گفت سریع برو خارج تا داور اخراجت نکرده، به هر حال به خاطر صعود تیم ملی به جام جهانی و وقت کشی در بازی با استرالیا بند کفشهایم را باز کردم!

در اخرین بخش برنامه نود نعیم سعداوی در تماسی تلفنی در مورد صحبت های ابراهیم تهامی و اینکه گفته بود او با پیشنهاد در ترکیب اصلی ایران در بازی برگشت با استرالیا قرار گرفته بود گفت: من در دوران بازی و مربیگری ام همیشه بازیکن بی حاشیه ای بودم. نمی دانم چرا بازیکنی را دعوت می کنید که نقشی در صعود تیم ملی نداشته است و تنها ۸ یا ۹ دقیقه در کل آن مسابقات بازی کرده است. اتفاق هنگ کنگ را همه بازیکنان آن زمان می‌دانند چه بود و اصلا پس از آن اتفاق نباید به تهامی اجازه هیچ فعالیتی را می دادند. حالا چطور شما او را با این سابقه به برنامه دعوت می کنید را من نمی دانم.

فردوسی پور در پاسخ به اضهارات سعداوی گفت: او برای فوتبال زحمت کشیده و حقش بوده در این برنامه حاضر شود. همچنین اینکه در زندگی شخصی دیگران چه می گذرد به ما ربطی ندارد.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.