جنجال رسانه های غربی بر اهمیت اجلاس غیر متعهدها می افزاید

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از خبرگزاری بین المللی غیرمتعهدها(نم)، ‘محمد خزایی’در نامه بخش مطبوعاتی نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد به روزنامه واشنگتن پست، از مقاله توهین آمیز این مقاله که اجلاس سران جنبش غیر متعهدها در تهران را ‘کلوپ تفریحی بی مصرف ‘ خوانده بود انتقاد کرد .

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در این نامه دلیل بکارگیری این القاب سخیف را ،تلاشی برای انکار اهمیت روزافزون این جنبش دانست و افزود: ‘با توجه به اینکه اکثر کشورهای عضو سازمان ملل متحد از اعضای این جنبش هستند، بنابراین اقدامات و نقش موثر اعضای جنبش غیر متعهد ها بر کسی پوشیده نیست.

نمایندگی ایران در سازمان ملل در نامه به واشنگتن پست تاکید کرد:اعلام آمادگی دهها تن از رهبران عالی کشورهای عضو این جنبش برای شرکت در اجلاس آتی تهران، بیانگر اهمیت روزافزون و عزم جدی اعضای جنبش غیر متعهد ها برای تحقق اهداف و آرمان های جنبش غیر متعهدهاست.

بنابراین با توجه به این که جنبش غیر متعهدها از بزرگترین گروه فرامنطقه ای پس از سازمان ملل متحد محسوب می شود ، شاهد حضور مسوولان عالی سازمان ملل در شانزدهمین اجلاس آتی هستیم.

نماینده ایران در سازمان ملل در ادامه این نامه،ادعاهای بی اساس غربی ها درباره برنامه صلح آمیز هسته ای کشورمان و همچنین درخواست تحریم این اجلاس از سوی رسانه ها و مقامات آمریکایی را رد کرده است.

در این نامه اشاره شده است : برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران صلح آمیز و قانونی است و تمامی اجزای این برنامه از جمله فعالیت های غنی سازی بطور کامل تحت کنترل و بازرسی کارشناسان و بازرسان آژانس بین المللی انرژی هسته ای است . همچنین دوربین های آژانس و بازدید سرزده صدها نفر از تاسیسات هسته ای ایران این موضوع را تایید می کند.

نمایندگی ایران در سازمان ملل در ادامه این نامه تاکید داشت که به همین دلایل جنبش غیر متعهدها همواره با حمایت از حقوق غیرقابل انکار هسته ای جمهوری اسلامی ایران با تهدیدات غیرقانونی علیه ایران مخالفت کرده است .

گفتنی است با توجه به نزدیک شده به آغاز برگزاری شانزدهمین اجلاس غیر متعهدها به میزبانی جمهوری اسلامی ایران ،در هفته های اخیر رسانه ها و مقامات آمریکایی جنجال بی سابقه ای را برای منصرف نمودن مقامات عالی و شخصیت های بین المللی از شرکت در اجلاس تهران آغاز نموده اند و با توهین به ۱۲۰ کشور عضو این جنبش از دبیر کل سازمان ملل خواسته بودند در این اجلاس شرکت نکند.

این در حالی است که سفر ‘بان کی مون’ دبیرکل سازمان ملل به اجلاس تهران قطعی شده است.

سیام/**۹۲۵۰**۱۵۴۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۸۴۰۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.