جنجال یک کارخانه تولید قهوه با استفاده از پودر سرامیک!

پس از کشف کارخانه‌ای معروف در مصر که در تولید قهوه از پودر سرامیک استفاده می‌کرد، جنجالی در پارلمان این کشور به پا شد.

جنجال یک کارخانه تولید قهوه با استفاده از پودر سرامیک!

به گزارش ممتاز نیوز، پس از کشف کارخانه‌ای معروف در مصر که در تولید قهوه از پودر سرامیک استفاده می‌کرد، در پارلمان این کشور جنجال به پا شد.

پلیس مصر کارخانه‌ای را در شمال غرب استان قاهره که از علائم تجاری معروف قهوه و چای و چندین محصول دیگر استفاده می‌کرد، توقیف کرد. نیرو‌های امنیتی مصر در این کارخانه ۵ میلیون بسته تقلبی نوشیدنی معروف و ۳ تن مواد اولیه غذایی تقلبی مورد استفاده در ساخت این نوشیدنی‌ها و سایر محصولات را کشف کردند.

طی ساعات گذشته کلیپ‌هایی از کارخانه توقیف شده در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد که نشان می‌داد این کارخانه در حال تولید قهوه از پودر سرامیک است. این رویداد شوک بزرگی را به همراه داشت و تعدادی از نمایندگان پارلمان مصر را بر آن داشت تا درخواست‌های خود را برای پیگیری این حادثه در مجلس ارائه کنند و تشدید اقدامات نظارتی برای حمایت از مصرف کنندگان را خواستار شوند.

با این حال «عبدالمنعم خلیل» رئیس تجارت داخلی وزارت تامین اجتماعی مصر گفت: آنچه گزارش شده که این کارخانه از پودر سرامیک در تولید قهوه استفاده می‌کرده حقیقت ندارد، و این اظهارات نادرست به صنعت مصر آسیب می‌زند.

او تاکید کرد: مواد کشف شده برای تجزیه و تحلیل به آزمایشگاه‌های مرکزی وزارت بهداشت مصر فرستاده شد که ماهیت آن‌ها را مشخص می‌کند، اما به طور قطع، غیرممکن است که این مواد پودر سرامیک باشند، چرا که واضح است که پودر سرامیک در آب حل نمی‌شود.

او با تاکید بر اینکه مواد اولیه صنعت قهوه مشابه پودر سرامیک است، تصریح کرد: به احتمال زیاد در کارخانه از مواد اولیه غذایی تقلبی و نامرغوب استفاده شده و این چیزی است که نتایج آزمایش‌ها نشان می‌دهد، اما این مواد قطعاً پودر سرامیک نیست.

این مقام مصری گفت که کارخانه به دلیل سه تخلف توقیف شده است؛ فعالیت بدون مجوز، جعل علائم تجاری و کلاهبرداری تجاری. اما آنچه گزارش شده که کارخانه‌هایی هستند که قهوه، پنیر یا سایر محصولات خوراکی را از پودر سرامیک‌ها تولید می‌کنند، مطلقاً صحت ندارد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.