«جنس فروخته شده پس گرفته نمی‌شود» ضد اخلاق و خلاف قانون است

نوشته شده در تاریخ ۲۲/آبان/ – ۱۴:۱۶ و در سرویس اخبار اقتصادی ممتاز نیوز

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان در غرفه :

خبرگزاری : رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان با بیان اینکه اعلام جمله «جنس فروخته شده پس گرفته نمی‌شود» نوعی بی‌اخلاقی است، گفت: بر اساس قانون، کالاهای دچار عیب و ایراد باید از سوی عرضه کننده پس گرفته شده و جبران خسارت صورت گیرد.

محمدجواد تقوی در بازدید از غرفه خبرگزاری آنا در بیستمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها با اعلام این مطلب افزود: یکی از جنبه های مشتری‌مداری و احترام به مصرف کننده، قابلیت بازگشت داشتن جنس فروخته شده در صورت داشتن ایراد و اشکال است تا مصرف کننده بتواند با خاطری آسوده خرید خود را انجام دهد.

وی تصریح کرد: البته این جنس فروخته شده باید در مدت زمان معقول و منطقی که کالا به مصرف نرسیده باشد به عرضه کننده آن بازگشت داده شود.

تقوی اظهار کرد: پس نگرفتن جنس فروخته شده از مصادیق تخلفات قانون نظام صنفی نیست اما بر اساس قانون حمایت از مصرف کنندگان، کالای معیوب یا باید پس گرفته شده و یا با کالای سالم تعویض شود.

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با خبرنگار آنا در خصوص میزان شکایات مصرف کنندگان از خودروهای داخلی اظهار کرد: از آنجا که بحث کیفیت، نسبی بوده و با قیمت، رابطه بسیار نزدیکی دارد بنابراین کیفیت همواره با ارزش کالا تطبیق داده می شود و بر اساس آنچه که از اذهان عمومی شکل گرفته مردم انتظار داشتن خودروهای با کیفیت را دارند.

وی اضافه کرد: بر همین اساس به نظر می‌رسد خودروسازان تمامی تلاش خود را برای رسیدن به کیفیتی مطلوب در این عرصه به کار گرفته اند اما با توجه به اینکه باید جایگاه کسب رضایت حداکثری مشتری از بابت تولید داخلی حفظ شود هنوز با شرایط مطلوب فاصله داریم.

تقوی تاکید کرد: یکی از ویژگی های کسب رضایت مشتری، معقول بودن کیفیت قیمت و خدمات پس از فروشی است که فروشندگان باید بر اساس قانون آن را ارائه دهند تا مصرف کننده نیز به استفاده از تولید داخلی روی آورد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان تمام تلاش خود را برای ارتقای کیفیت خودروهای داخلی به کار گرفته اند و به نظر می رسد مجموعه مدیریت خودروی کشور نیز تمام تلاش خود را انجام می دهد و امیدواریم بتوانیم هر چه سریعتر به این انتظار عمومی پاسخ مثبت دهیم.

انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – اقتصادی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.