جنگل‌کاری ۱۰۰۰ هکتار از اراضی شمال غرب تهران توسط واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد

۲۳خردادماه،

رئیس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به منظور توسعه فضای سبز، درختکاری را در دستور کار خود قرار دادیم که در گام اول آن ۲۵۰ هزار هکتار و در گام دوم ۱۰۰۰ هکتار از اراضی شمال غرب تهران درختکاری می گردد.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، خسرو دانشجو در مراسم «افتتاح طرح جنگل‌کاری ۱۰۰۰ هکتار از اراضی شمال غرب تهران» با بیان اینکه شهری مانند تهران با جمعیت میلیونی، مشکلات زیست محیطی بسیاری در اطراف خود دارد، گفت: اگر همین الان افق شهر تهران را نگاه کنیم می‌بینیم که مردم این منطقه با مشکل جدی آلودگی هوا مواجهند به همین منظور باید برای حل این مشکل، اقدامات مناسبی را در دستور کار فعالیت‌های خود قرار دهیم.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر حفظ و گسترش فضای سبز، اظهار کرد: ایشان در بسیاری از مواقع تاکید می‌کردند که ساخت و سازی در ارتفاعات پیرامونی شهر تهران صورت نگیرد و این تاکیدات به اندازه‌ای بود که احساس می‌کردم یکی از مهم‌ترین تکالیف مسوولان، اقدام در همین راستاست.

دانشجو ادامه داد: وقتی جایی درختی کاشته می‌شود، به سبب ظرفیت‌های قانونی که برای حفظ آن دارد، سبب کاهش فعالیت‌های مخرب در آن منطقه می‌شود.

وی افزود: به همین منظور توسعه فضای سبز و درختکاری را در دستور کار خود قرار دادیم که در گام اول آن ۲۵۰ هزار هکتار و در گام دوم ۱۰۰۰ هکتار را برای این کار اختصاص دادیم.

دانشجو تصریح کرد: میلیون‌ها هکتار از اراضی تهران مستعد توسعه فضای سبز و درختکاری می باشند و تنها ممکن است در زمینه تامین آب، با مشکل مواجه شویم که آن نیز با کار دقیق و کارشناسی قابل حل است.

وی با بیان اینکه بسیاری از اراضی شمال تهران مورد سوء استفاده و دست‌اندازی قرار می‌گیرد، افزود: وجود فضای سبز سبب می‌شود که چشم اشخاص طمع‌کاری به این اراضی دوخته نشود.

وی اظهار امیدواری کرد: با این حرکت، مفهوم درخت کاری و گسترش فضای سبز در شمال تهران نهادینه شود.

خسرو دانشجو گفت: امیدوارم شرایط به گونه ای فراهم شود که هر دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی یک درخت در شمال تهران بکارد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات ادامه داد: اگر مشکل آلودگی هوای تهران حل نشود، سلامت نسل‌های آینده مردم تهران به خطر می‌افتد؛ چرا که آمارها نشان می‌دهد آلودگی هوا مستقیما سلامت شهروندان را هدف قرار داده است.

دانشجو با تاکید بر لزوم مشارکت همه آحاد جامعه برای توسعه فضای سبز در شهر تهران، اظهار کرد: طرح دیگری برای کاشت درخت توسط دانشجویان در دست اجرا داریم که بر اساس آن برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، اساتید و سایر دانشگاه‌ها، تورهایی برای کاشت درخت در اراضی شمال تهران راه خواهد افتاد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.