جنگل های سردشت با خطر تخریب مواجه است

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‘صالح معروفی’، روز دوشنبه در نشست اعضای کارگروه مدیریت پسماند افزود: آمار و ارقام موجود از وضعیت جنگل های شهرستان سردشت نگران کننده است که در صورت ادامه این روند، این سطح از اراضی جنگلی تا چند سال آینده به ۶۰هزار هکتار خواهد رسید.

وی ضعف در مدیریت، کمبود نیروی انسانی و تجهیزات حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی را علت اصلی نابودی جنگل ها دانست و اضافه کرد: زمین خواران فعال در اطراف شهرها، اقدام به تخریب جنگل و تبدیل آن به زمین های زراعی و مسکونی می کنند.

‘علی بایزیدی’، معاون اداره منابع طبیعی سردشت نیز با تایید این مطلب گفت: آگاه نبودن مردم سردشت به راه های حفاظت از جنگل ها و پراکندگی جمعیت در این شهرستان، باعث تخریب روز افزون جنگل ها شده و اطلاع رسانی خاصی نیز از سوی آموزش و پرورش در مدارس یا دانشگاه ها در این زمینه صورت نمی گیرد.

جنگل های سردشت، از مهمترین شاخص های منابع طبیعی در این منطقه بوده که جلوه های خاصی نیز به به بخش مرکزی و وزینه این شهرستان داده است.

این جنگل ها زیستگاه بسیاری از گونه های جانوری است که همه ساله بخش قابل توجهی از آنها، به دلیل آتش سوزی، یا تخلفات سودجویان و زمین خواران، تخریب می شود.

از مجموع ۱۲۰هزار هکتار جنگل های موجود در آذربایجان غربی ۸۰هزار هکتار در محدوده شهرستان سردشت واقع است.

شهرستان مرزی سردشت در ۲۵۵کیلومتری ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی واقع و همجوار با کشور عراق می باشد.

۷۵۰۶/۶۴۵/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۳۸۹۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.