جنگنده ترکیه را سرنگون کردیم

جام جم آنلاین: ارتش سوریه اعلام کرد که دیروز یک شیء پرنده را بر فراز آبهای منطقه ای خود سرنگون کرده و بعد معلوم شد که جنگنده ترکیه ای بوده است.

رجب طیب اردوغان نیز دیروز در کنفرانس خبری بر این موضوع تاکید کرد و گفت که جنگنده اف ۴ ترکیه از سوی دمشق سرنگون شده است.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری سوریه،ارتش سوریه با صدور بیانیه ای در رسانه های خبری خود اعلام کرد که سامانه های دفاع هوایی ارتش این کشور ساعت ۱۱:۴۰دقیقه ظهر جمعه یک شی پرنده را که به آسمان این کشور تجاوز کرده بود هدف قرار داده و آن را سرنگون کرده است.

این بیانیه تاکید کرد که بعدا مشخص شد که این هدف، جنگنده ترکیه ای بوده است. هواپیما بعد از حمله آتش گرفت و در آب های منطقه ای در نزدیکی روستای ام الطیور سقوط کرد و جستجو برای یافتن خلبان های این جنگنده با همکاری ترکیه ادامه دارد.

تلویزیون سوریه نیز به نقل از سخنگوی نظامی ارتش گفت که این هدف هوایی در فراز آبهای منطقه ای سوریه در ارتفاع پایین و با سرعت بسیار زیاد در حرکت بوده که ضدهوایی های سوریه آن را منهدم کرده است.

رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه دیروز در کنفرانس مطبوعاتی خود تاکید کرد که دمشق جنگنده سوری را منهدم کرده است، وی البته  مدعی شد که این جنگنده بالای مرزهای ترکیه و در مقابل سواحل سوریه سرنگون شده است.

دفتر اردوغان با صدور بیانیه ای بعد از نشست بحران مقامات این کشور تاکید کرد که بعد از بررسی جوانب این موضوع از سوی سازمان های ذیربط مشخص شد که ارتش سوریه این اقدامات را انجام داده است. بر اساس این بیانیه عملیات جستجوی دو خلبان این هواپیما ادامه دارد.

این بیانیه تاکید کرد که ترکیه موضع نهایی خود را در رابطه با این موضوع به زودی اعلام خواهد کرد و با جدیت اقدامات ضروری را در مورد این حادثه انجام خواهد داد. این بیانیه البته در مورد مأموریت جنگنده ترک در آب های منطقه ای سوریه سخنی نگفت.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.