جنگنده جدید ایرانی ساخته می‌شود

ممتاز نیوز، امیر خلبان عزیز نصیرزاده در نشست خبری با بیان اینکه تولید ملی در نیروهای مسلح به ویژه نیروی هوایی از ابتدای پیروزی انقلاب دنبال می شود گفت: در دوران دفاع مقدس به علت عدم فروش تسلیحات به ایران با دستور مقام معظم رهبری که در آن زمان رئیس جمهور وقت بودند جهاد خودکفایی در نیروهای مسلح آغاز شد که نیروی هوایی هم با شروع فعالیت های خود در این راستا در حقیقت نخستین گام ها را در زمینه تولید ملی برداشت.

وی افزود: پس از پایان جنگ تحمیلی سمت و سوی اقدامات نیروی هوایی بیشتر در جهت تولید تجهیزات نوین و بهینه سازی تجهیزات موجود با توجه به فناوری روز پیش رفت.

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش با اشاره به ساخت هواپیمای صاعقه به عنوان اولین دستاورد تولیدی در این نیرو تصریح کرد: این هواپیما هم اکنون به تولید انبوه رسیده و روز به روز، فناوری های آن ارتقا یافته است.

وی با بیان اینکه نیروی هوایی در زمینه تولید مهمات هوشمند، اقدمات ویژه ای انجام داده است؛ اظهار داشت: در تولید مهماتی چون موشک های هوا به هوا، هوا به زمین، هوا به سطح و افزایش برد آن به دستاوردهای جدیدی رسیده ایم.

امیر نصیرزاده تهدیدات غرب علیه ایران را مسئله ای تازه ندانست و ادامه داد: این تهدیدات ابزار بیگانگان در راستای ایجاد جنگ روانی است اما این تحلیل دلیلی بر عدم آمادگی نیروهای مسلح نیست و ما همواره آمادگی خود را در عالی ترین سطح حفظ می کنیم.

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش تاکید کرد: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره در منطقه خلیج فارس و دریای عمان گشت دریایی انجام می دهد و هر گونه تحرک در این منطقه را به دقت رصد می کند.

وی با بیان اینکه نیروی هوایی موظف است توان و تجهیزات خود را همگام با کشورهای مطرح دنیا به روز نگه دارد تصریح کرد: در بُعد آموزش، فعالیت های دانشگاه شهید ستاری با معیارهای روز دنیا تطابق دارد. همچنین در زمینه ایجاد زیر ساخت و سطوح پروازی، بازسازی و بهینه سازی تجهیزات، توسعه پایگاه ها، ساخت تجهیزات الکترونیک و جنگال دستاوردهای چشمگیری داریم.

امیر نصیرزاده از ساخت بمب هوشمند در نیروی هوایی خبر داد و افزود: این بمب قابل هدایت به سمت هدف بوده و سطح انحراف آن در اصابت به هدف بسیار ناچیز است که و در هدایت آن از سامانه ناوبری ملی استفاده می شود.

وی همچنین از عقد قرارداد ساخت هواپیماهای دو کابینه آموزشی و شکاری جدید با صنایع دفاع خبر داد و تصریح کرد: پس از تولید انبوه این هواپیماها اطلاع رسانی در این خصوص انجام می شود.

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی در تشریح عملکرد سازمان تحقیقات ستاد کل نیروی مسلح اظهار داشت: این سازمان با بررسی طرح های ارسالی به این ستاد از اجرای موازی کاری در طرح ها جلوگیری کرده و باعث هم افزایی در دانش فنی می شود.

وی توانمندی زیر دریایی دلفین رژیم صهیونیستی را شایعه ای بیش ندانست و افزود: این زیر دریایی قابلیت طی کردن مسیر طولانی بدون پهلو گیری در بنادر را ندارد و جز تبلیغات رسانه ای، اطلاعات قابل اهمیتی در خصوص نزدیک شدن آن به منطقه به چشم نمی خورد.

امیر نصیرزاده همچنین عمل پیوند قلب در بیمارستان بعثت نیروی هوایی برای اولین بار در سطح نیروهای مسلح را نشانگر دانش بالای پزشکان نظامی دانست و افزود: این اقدامات ما را در ارتقا طب رزمی کمک می کند. البته آمادگی این پیوند از چند سال پیش در این بیمارستان وجود داشت و ما تا به حال منتظر اخذ مجوزهای لازم بودیم و انشاالله به زودی شاهد عمل پیوند کلیه در این بیمارستان خواهیم بود.

وی در پایان با بیان اینکه دادن جزئیات اطلاعات نظامی مطمئنا باعث سو استفاده دشمنان و به خطر افتاد مصالح نظام می شود خواستار همراهی بیشتر مسئولین رسانه با نیروهای مسلح در این زمینه شد.


۵۹۸٫ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.