جنگ آلمانی‌ها در خاک انگلیس!

۰۲خردادماه،

بایرن مونیخ و بورسیا دورتموند در دیدار نهایی لیگ قهرمانان اروپا باهم دیدار خواهند کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ ۲ باشگاه بزرگ فوتبال آلمان که در ۴ سال قبل قهرمانی‌های بوندسلیگا را بین خود تقسیم کرده‌اند، شنبه شب در دیدار نهایی لیگ قهرمانان اروپا و از ساعت ۲۳:۱۵ به وقت تهران، برای بدست آوردن بزرگترین جام باشگاهی در جهان مقابل هم صف آرایی خواهند کرد.

بایرن مونیخ که ۴ بار قهرمانی در اروپا را تجربه کرده است، برابر تیمی قرار می‌گیرد که تنها قهرمانی‌اش در این جام به سال ۱۹۹۷ باز می‌گردد. بایرن مونیخ در فصل جاری بوندسلیگا با اختلاف ۲۵ امتیازی نسبت به بروسیا دورتموند عنوان قهرمانی را بدست آورده است، قهرمانی‌ای که ۲ سال پیاپی به رقیب دیرینه‌ خود واگذار کرده بود.

بایرن مونیخ با انگیزه‌ای بسیار بالا وارد این مسابقه خواهد شد زیرا طی ۳ سال قبل، ۲ بار در فینال لیگ قهرمانان مغلوب شده است. اولین بار در سال ۲۰۱۰ شکست ۲ بر صفر را مقابل اینترمیلان تجربه کرد و سال قبل هم در فینال مقابل چلسی در ضربه‌های پنالتی مغلوب شد. آنها برای قهرمانی در سال جاری عزم خود را جزم کرده‌اند. این موضوع در خرد کردن یوونتوس و بارسلونا در یک چهارم نهایی و نیمه نهایی نمود بسیار بالایی داشت.

دورتموند هم با شکست دادن رئال مادرید با نتیجه ۴ بر ۳ در مجموع ۲ دیدار پا به فینال گذاشته و به این سادگی‌ها قافیه را به حریف واگذار نخواهد کرد. آنها در یک هشتم نیز در حالی که تنها ۳ دقیقه با حذف شدن از این جام فاصله داشتند، مالاگا، دیگر تیم اسپانیایی را با گل‌های دقیقه ۹۱ و ۹۳ قربانی کردند.

بایرن مونیخ

این تیم را می‌تواند از نمایشی که مقابل بارسلونا ارائه کرد شناخت. آنها در نیوکمپ و آلیانس آره‌نا توانستند کاتالان‌ها را با خاک یکسان کنند.

آسیب دیدگی تونی کروس بدین معنا خواهد بود که آرین روبن بار دیگر نبض سمت راست هافبک بایرن را بدست خواهد گرفت. هاینکس هم می‌تواند سیستم ۱-۳-۲-۴ مورد علاقه خود را بار دیگر در فینال هم به اجرا درآورد. توماس مولر هم پشت سر تک مهاجم این تیم یعنی ماریو ماندزوکیچ انجام وظیفه خواهد کرد. دانته به همراه جروم بواتنگ در خط دفاعی قرار می‌گیرد و دنیل فن بویتل بلژیکی خارج از ترکیب می‌ماند.

ترکیب احتمالی بایرن مونیخ:

نویر، لام، بواتنگ، دانته، آلابا، خاوی مارتینس، شواین اشتایگر، روبن، مولر، ریبری، ماندزوکیچ

بورسیا دورتموند

خبر بسیار بدی که در اردوی دورتموندی‌ها جلب نظر می‌کند این است که ماریو گوتسه، هافبک طراح این تیم که قرار است در پایان فصل راهی بایرن مونیخ شود، این دیدار حساس را به سبب آسیب دیدگی از دست داده است. مهم‌ترین موضوع در غیاب گوتسه این نیست که چه کسی جای او را در ترکیب خواهد گرفت بلکه سیستم دورتموند است که دستخوش تغییر می‌شود.

یورگن کلوپ مجبور است از ۱-۳-۲-۴ به ۱-۵-۴ یا ۱-۲-۳-۴ رو بیاورد. کوین گروسکروتس می‌تواند با آزادی بسیار بیشتری در این دیدار حضور پیدا کند، به شکلی که کنار اسون بندر و ایلکای گوندوقان کمربند میانی دورتموند را محکم کنند. تنها نگرانی کلوپ، احتمال نرسیدن ماتس هوملس است که به سبب آسیب دیدگی ممکن است به این دیدار نرسد.

ترکیب احتمالی بورسیا دورتموند:

وایدن‌فلر، پیشچک، سوبوتیچ، هوملس، اشملسر، بندر، گوندوقان، گروسکروتس، بلاژیکوفسکی، رویس، لواندوفسکی

نتیجه‌ ۵ دیدار پیشین بایرن و دورتموند:

دورتموند یک – بایرن یک (بوندسلیگا)

بایرن یک – دورتموند صفر (جام حذفی)

بایرن یک – دورتموند یک (بوندسلیگا)

بایرن ۲ – دورتموند یک (سوپر جام آلمان)

دورتموند ۵ – بایرن ۲ (فینال جام حذفی سال قبل)

دورتموند یک – بایرن صفر (بوندسلیگا)


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.